Enkele weken terug kreeg ik een mailtje met de vraag of ik een nieuw merk granola wou uittesten. Eten en dan nog eens ontbijt.. Hallooooo, JA! En dus kreeg ik een paar dagen later een pakketje in de bus. Het proeven kon beginnen. Spoiler alert: onderstaande foto's doen je zin krijgen in ontbijt. Benieuwd? 

Voor jullie denken dat ik zomaar een zakje granola review: NEEN. Lucie's Granola* is een Belgisch product, veganistisch en handmade. Daarnaast eet ik bijna elke dag granola als ontbijt of gewoon als tussendoortje. Met plantaardige melk of yoghurt, vers fruit of extra chocolade on top. Granola must be my middle name.

Nu, mijn smaakpapillen zijn onderontwikkeld in vergelijking met die van een barista en mijn reukzin lijkt in de verste verte niet op die van een parfumeur. Maar dat hij lekker, gezond en evenwichtig is lieg ik niet. Havervlokken, sesam- en lijnzaad, pompoen- en zonnebloempitten, hazel- amandel- en walnoten en gezoet met agavesiroop. Een ideale basis om zelf nog toppings naar keuze aan toe te voegen. En zie hier, ik maakte voor jullie (maar nog meer voor mezelf) een ontbijt dat je in no time zelf kan maken. Dus hop: bed uit, zetel uit, roep het lief toe dat het deze zondag eens geen koffiekoeken moeten zijn en ga zelf aan de slag.

Banana Split: Snij een banaan doormidden, besmeer rijkelijk met pindakaas (of choco) en overstrooi met granola.

Granola bowl: Vul een ontbijtkom 1/3 of meer met plantaardige yoghurt. Voeg 1 lepel confituur naar keuze toe. Strooi granola zoveel je wil. Werk af met fruit naar keuze.

Thee: Verwarm water tot het net niet kookt. Laat groene thee vijftal minuten trekken. Serveer met een vers schijfje appelsien.

Pannenkoeken – 5stuks: Laat een pan op een laag vuurtje opwarmen. Gooi 1 banaan, 5 grote soeplepels bloem, 1 theelepel lijnzaad en 1 zakje vanillesuiker in de blender. Voeg geleidelijk plantaardige melk toe tot het beslag de gewenste dikte heeft (ik deed 1/2 glas). Laat vetstof smelten en bak met veel liefde en geduld je pannenkoeken.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
Instagram – Facebook – Twitter – Pinterest – Bloglovin’ 

*Lucie's Granola is te koop in geselecteerde Sparwinkels. Wil je weten of er eentje bij jou in de buurt is? Check dan hun dichtstbijzijnde verkooppunten via de website. En volg hen op Instagram en Facebook voor updates over nieuwe vestigingen en meer foto's om bij te watertanden. Dit is een gesponsorde post. Elke mening is mijn eigen.

Geef een reactie

