Na twee serieuze blogposts is het tijd voor iets luchtig. We zijn een nieuwe maand en dus nieuwe plannen in het vooruitzicht. Maar voor ik aan dat alles begin vond ik het wel leuk om mijn wintergarderobe te wisselen voor een meer zomerse. En nu maar hopen dat er geen zotte temperatuurschommelingen meer gebeuren. Fingers crossed!


Ik schreef en zei al vaker dat ik geen fashionblogger ben. Het is ook niet mijn doel om er eentje te worden. Daarvoor ontbreekt het me niet enkel aan zin om mijn kleerkast te exploreren en te exposeren, ik vrees ook dat die kleerkast niet uitdagend genoeg is om jullie wekelijks opnieuw te prikkelen. Pas op, ik hou van mode en ik ben graag “leuk” gekleed, maar omdat ik sinds een jaar (van mezelf) niet zomaar elke leuke trend mag kopen, is er weinig spannends en vernieuwends aan een zoveelste #ootd waarin ik een gestreepte t-shirt met classy pantalon en blazer draag. Of een zoveelste zwarte skinny jeans met een sweater on top. Nog maar gezwegen van de uren en uren die ik wekelijks doorbreng in niets meer dan mijn favoriete oversized trui aka pyjama.

DSC00813 copy
Je hoort het, fashionbloggen is niets voor mij. Want desondanks ik zelf voor een ‘fast fashion‘ winkelketen werk, hou ik naast het bovengenoemde ook teveel van sustainable fashion. Mijn kast puilt er dan wel niet van uit, ik probeer er wel steeds meer naar te leven; niet meer kopen om te kopen, mezelf de vraag stellen “does it spark joy?”, nadenken of ik het ene item niet al heel gelijkaardig hangen hebt en me afvragen “is dit mijn eigen stijl of loop ik een trend achterna?” 

Door mezelf systematisch te onderwerpen aan die vragen slaagde ik er niet alleen in mijn maandelijks shoppingbudget te halveren, maar ook om gerichter te kopen. Ik koop enkel nog als er ik echt van overtuigd ben dat het stuk bij me past. Soms duurzame mode, soms fast fashion. Maar hé, babysteps, Rome wasn’t built in day either!

DSC00812

Voor de maand mei heb ik één grote uitdaging: kledingwinkels links laten liggen. Niets, nada, noppes. Ik heb meer dan genoeg kledij. Niet van het soort dat ik mijn eigen winkel kan beginnen (misschien bijna), maar wel; ik ben tevreden met hoe alles combineerbaar is genoeg. Let’s do this!

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

Ik schreef eerder over mijn allereerste Capsule wardrobe en later hoe over de ondervonden voor- en nadelen. In die laatste post toon ik ook hoe ik te werk ging in het samenstellen van een nieuwe capsule. Dat hele wikken en wegen liet ik nu achterwege. Alles hangt opnieuw in mijn kast en op die manier zie ik het beste wat ik wel en niet heb. De capsules waren handig en leerrijk, alles uithangen is – voor mij – gemakkelijker om te beseffen dat ik niet een zoveelste grijze sweater nodig heb. Wat is jullie mening?

 

2 gedachten over “Buy style, not trends – no buy May

Geef een reactie

