Beauty/Dit is Belgisch

Superfood for your skin – Líkami

Soms wordt een mens blij. Zomaar, omdat de lente officieel is begonnen, omdat er een leuk liedje op de radio speelt of omdat er een nieuw merk met natuurlijke producten voor lichaam en gelaat op de markt is. Een mens wordt dan nog blijer als hij die producten ook mag testen. En ja, ik testte voor jullie de Body Oil en Hand-Body Wash van Líkami, een nieuw, Belgisch en natuurlijk merk met verzorgingsproducten om verliefd op te worden.
Ps: Líkami betekent zoveel als ‘lichaam’ in het ijslands. Bij deze heb je weer een fun fact bij om mee te pronken op het komende familiefeest.

238525-_84A7354-10136d-original-1488811309

Omdat ik niets wil testen dat daarna ergens in een schuif belandt, koos ik om producten te testen die ik ook echt kon gebruiken in de badkamer. Wie mijn skincare routine las, weet dat ik niets op hopen koop en dat ik zeker geen producten test die ik écht niet nodig heb. Zo kocht ik omwille van heel wat negatieve ervaringen al heel lang geen Body Oil meer, maar was ik wel echt benieuwd naar deze. Hij belooft geen vettige huid achter te laten en laat dat de reden zijn waarom ik er al lang geen kocht; al mijn voorgaande deden dat wel, waardoor ik me net een geoliede bodybuilder voelde, minus de spieren..

De Hand- &Body Wash koos ik omdat ik enerzijds low on handzeep zat en omdat ik wel fan ben van multifunctionele producten. Zo kan je de olie ook perfect voor je haar gebruiken of bij het verwijderen van make-up. Hands up for Líkami! Hoe minder verschillende producten ik op mijn huid moet smeren, hoe beter. Iets met lui, maar ook omdat alles zijn eigen geur heeft en ik niet graag een wandelende parfumerie ben. En zeker niet te verwaarlozen: Líkami is uniseks!

En dus geschiedde dat nog eens een pakketje in mijn brievenbus mocht ontvangen en ik voor de rest van de dag gefascineerd liep over de effecten van al dit goeds op mijn huid, geurzin en humeur. Maar uitpakken en aan ruiken is één, gebruiken en tevreden zijn is nog iets anders. Intussen gebruik ik beide producten een kleine twee weken and let’s say I am as happy as a little cow. 

Processed with Rookie Cam

De bodyoil – Sesam /Avovado – belooft niet vettig te blijven. Op het lichaam is dat inderdaad zo, maar helaas heb ik de indruk dat mijn gezicht best lang vettig blijft. En dat terwijl ik echt een hele droge huid heb van mezelf. Puur als dagcrème vind ik hem dus niet zo een aanrader – tenzij je graag met een vettige T-zone rondloopt – maar als variant voor je nachtcrème kan hij des te meer. Ja ik hou van vettige nachtcrème. Wil je je na het aanbrengen van de olie nog opmaken, neem het meeste vet dan eerst eventjes weg met vet absorberende doekjes. Maar ook voor je droge nagelriemen of voor je haar is hij geschikt. Enkele druppels tussen je handen wrijven en zachtjes in je haar en handen masseren. Feel free om dat aan je wederhelft te vragen en je hebt er nog een hoofdmassage bovenop.

De olie zelf ruikt heel erg naar sesam. Weet iemand trouwens hoe een avocado ruikt? Verder vind ik hem vooral naar citrus ruiken, en ja hoor, de ingrediënten verraden een zekere hoeveelheid citronellol. Niet téveel, anders zou ik het gevoel hebben dat ik een wandelende insectenspray ben. Maar geloof me, de sesam is nog steeds de meest overheersende geur en persoonlijk hou ik daar wel van. Mij hoor je niet klagen.

Heb je nog een reden nodig om hem te kopen? Hij werkt ook als ontschminker. Noob als ik ben ken ik hier de juiste toverspreuk niet voor, maar na enkele keren testen denk ik dat hij het beste te gebruiken is voor heel lichte dagmake-up. Een laagje BB-cream of een nude lippenstift. Waterproof eyeliner was al iets lastiger en omdat ik graag mijn wimpers wou behouden liet ik waterproof mascara ook maar voor wat het was. Maar op zich lukt het. En je hebt er direct een goed gevoede huid bij.

Als laatste wil ik het nog eens over de vormgeving hebben. Het flesje is zodanig gemaakt dat je de druppels met een pipetje uit het flesje moet halen. Niet alleen heel handig, het voelt ook heel erg fancy om te doen. Olie in je haar: een druppel of vijf. Olie op je gezicht: een druppel of drie: olie op je lichaam: ga zo zot als je zelf wil.

Processed with Rookie Cam

De Hand & Bodywash – Aloe Vera / Oats kwam net als de olie in een donkerbruine fles. Ideaal zodat de zeep beschermt blijft tegen schadelijke invloeden van licht. Hier geen pipetje, maar wel een handig pompje om alweer je hoeveelheid te doseren. Handen wassen: één keer pompen. Lichaam wassen: een viertal keer pompen.

Je ruikt direct de frisse geur van Aloe Vera op je lichaam en het zorgt ook nog eens voor een heel fris gevoel. Denk aan een zomerse dag zonnen waarna je je lichaam koelt met aftersun. Verder word je ook verwend door kokosolie, amandelolie en extracten van haver. Zoals de slogan het zegt ‘Superfood for the skin’. 

Het beste van allemaal – en dat is voor alle producten zo – niets is getest op dieren! Alle producten zijn vrij van parabenen, siliconen, laurylsulfaat, kunstmatige kleurstoffen en aroma’s, petrochemische additieven, glycolen, TEA en DEA.
Alle producten worden in België ontwikkeld, binnen Europa samengesteld en alle verpakkingen zijn 100% recycleerbaar! Hands up en juichen maar.

IMG_1188.JPG

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

Ja ik kreeg dit opgestuurd. Maar al het bovenstaande is mijn mening en mijn mening alleen. Ben je zelf benieuwd naar de producten? Neem een kijkje op de website van Líkami .
De hand- en bodywash is te verkrijgen vanaf €27, de olie komt op €39. 

3 thoughts on “Superfood for your skin – Líkami

  1. Eindelijk. Ik ben een grote fan van lokale producten en als ze dan nog eens CF zijn dan ben ik helemaal in !
    Dank je voor de review, ik ga alvast een kijkje nemen op de site !

    Like

Geef een reactie

