Beauty/Dit is Belgisch

Clear skin, clear mind

Het is een klein jaar geleden dat ik begon ben met het “declutteren” van mijn spullen. Mijn kleerkast, mijn persoonlijke spullen, maar ook mijn badkamerproducten nam ik onder handen. Inderdaad, een jaar lang gebruikte ik eerst op wat ik liggen had. Wie had gedacht dat me dat zou lukken? Ik kocht enkel de producten opnieuw als ik er heel tevreden over was, andere producten verving ik door iets nieuws. You curious


When in a hurry: We poetsen allemaal onze tanden. Zelf doe ik dat afwisselend met Tooth Fairy tandpoeder van Lush en gewone tandpasta. Afwisselend, omdat ik de frisse muntsmaak niet helemaal kan missen. Het poeder smaakt trouwens naar aardbeien, iets waar ik in het begin heel hard aan moest wennen. Handjes wassen, water in mijn gezicht, een laagje oog- en dagcrème en een geurtje in de nek. Mascara, een beetje lipbalm of een kleurtje op de lippen et voilà, zo lang duurt het om me klaar te maken wanneer ik hopeloos doorheen mijn wekker sliep.


Clear skin, clear mind: Ik ben geen make-up addict, maar ik hou wel van een gereinigde huid. Wie in een stad woont, beaamt dit zeker; stadslucht gaat echt aan je huid kleven. Elke ochtend en avond een kleine reiniging met mijn reinigingsmelk  van Natural Self* ofwel een frisse splash micellair water, gevolgd door wat tonic doet wonderen. Make-up zelf verwijder ik eerst met een reinigingsgel (dat spaart een hoop watjes uit) om daarna de bovenstaande routine te herhalen.

Op dagen dat het wat meer mag zijn, pamper ik mezelf al eens met een kleimasker gevolgd door een milde gezichtsscrub. And that’s it, geen serum, zalfjes of andere kleverige boel die een eeuwig jonge huid beloven.

Natural Self is een Belgisch label met natuurlijke verzorgingsproducten voor zowel gezicht als lichaam. De verpakking van de reinigingsmelk beschrijft oliën op basis van argan, kokos, macadamia en sheabutter, maar persoonlijk vind ik hem een sterke citrusgeur hebben. Dit komt doordat er ook sweet orange, mandarijn, D-limonene en citronellol in zit. Die laatste vermijd je best als je allergisch bent aan parfum. Zelf gebruik ik hem zuinig om alledaagse onzuiverheden te verwijderen, maar mits een iets guller gebruik verwijderd hij perfect je make-up, ook rond je ogen.


Morning shower: Je hebt mensen waarbij de badrand vol staat met spullen en je hebt mijn versie: een showergel, een shampoo en een conditioner. Die eerste luistert naar de naam The Olive Branch en is zoals de naam doet vermoeden op basis van olijfolie. Lekker zacht voor de huid. Voeg daar de geur van bergamot en mandarijntjes aan toe en je snapt dat ik mezelf soms wel eens wil opeten. Een beetje bescheidenheid, naaah! Mijn conditioner kreeg de naam American Cream, maar heeft absoluut niets met Trump te maken. Net als die showergel kocht ik hem bij Lush. Opgelet: deze bevat honingwater en is dus niet vegan. Mijn shampoo kocht ik bij Ohne – een verpakkingsloze winkel in Gent – en bewaar ik in een opgebruikt flesje bodylotion met pompsysteem. Lekker handig om te doseren. Oh, hij is op basis van kokosolie en een echte aanrader.

Het badpoeder heb ik al heel lang, maar om de een of andere reden was hij in een vergeten schuif gesukkeld. Gelukkig vond ik hem onlangs terug. Nieuwe schuimfeestjes en schuimbaarden gegarandeerd. Hij laat ook een olieachtig laagje achter op je huid dat je lekker kan inmasseren.


Feed the skin, njam njam: Bij mijn geboorte werd ik gezegend met een droge huid en het hoeft niet gezegd dat ik bodylotions er door jaag alsof het zoete broodjes zijn. In 2016 alleen verbruikte ik zes volledige tubes/potten bodylotion en nog eens drie exemplaren die al voor de helft op waren. Die gingen van sesam- tot mango geur, van oliën op basis van argan tot zomerse lotions met komkommergeur. Ja, een komkommer heeft wel degelijk een herkenbare geur. Deze keer waag ik me aan de Frosted Berries body butter van The Bodyshop die ik afwissel met een kokosgeurtje in een te schattig kattenflesje, gekregen voor kerst. Oh en nachtcrème. Een laagje van dit vettig goedje voor het slapengaan en ik ben klaar om naar dromenland te gaan.

Make-up: Zoals ik al zei; ik ben geen addict. Mijn borstels bewaar ik een blikken doos met marmerprint, maar mijn eigenlijke make-up bewaar ik op mijn kamer en dat alles past in een (halve) schoendoos. Ik kan de keren dat ik me echt opmaak om naar het werk te gaan op één hand tellen. Geen fijner gevoel dan overdag over je gezicht te wrijven zonder schrik te hebben dat je blush aan je voorhoofd hangt.

Processed with Rookie Cam

Wist je trouwens dat kokosolie een ideaal vervangmiddeltje is om je make-up te verwijderen? That’s right ladies. En ook je scheerschuim kan je er door vervangen. Wie zijn badkamerspullen nog meer wil downsizen kan altijd eens ten rade gaan bij Dr. Google. Het moet zowat het enige product zijn waar je niet van dood gaat.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

*De Facial Lotion van Natural Self werd me toegestuurd om te reviewen, maar alles hierover neergeschreven zijn mijn eigen woorden en werd me in geen geval opgelegd. Hij is te online te koop voor €37,25. Meer over dit duurzame label lees je hier.  

90% van mijn producten zijn vrij van dierenleed. Producten die dat mogelijks niet zijn, kreeg ik cadeau of heb ik al lange tijd in mijn bezit. 

11 thoughts on “Clear skin, clear mind

  1. hoi Naomi!
    Leuke blogpost 😉 Ik zag dat je ook een aantal doucheproducten van Hema en kokosolie gebruikt. Daar zijn wij ook fan van! Kokosolie is een van de fijnste producten om te gebruiken in je beautyritueel. Lekker goedkoop en het maakt je huid heerlijk zacht en soepel.

    Liked by 1 persoon

    • Ik ben fan van Hema omdat ze dierproefvrij zijn en vriendelijk voor de portemonnee 🙂 Hele leuke budgetvriendelijke producten die ook nog eens aardig hun werk doen. Hoera.
      Kokosolie van hetzelfde. Één pot kopen en je kan het voor zoveel verschillende dingen gebruiken 🙂

      Liked by 1 persoon

  2. Ik wissel tooth fairy ook af met gewone tandpasta, om dezelfde reden haha! Qua verzorging doe ik ook niets uitgebreid, vind ik nog niet nodig voor mijn nog niet eens 21 jaar oude velletje. Make-up draag ik wel graag dus dat moet er wel goed af ’s avonds, het liefst met een reinigingsmelk, zo fris en zacht. 🙂 Plus ook een fan van Hema producten hierzo! X

    Liked by 1 persoon

    • Haaa, tandpasta-buddie. Ook trui-buddie en wel meer zo te lezen 🙂 Ik denk dat het belangrijkste op onze leeftijd vooral het goed reinigen is na een dagje make-up, ongeacht wat merken en bedrijven allemaal te koop aanbieden.

      Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Superfood for your skin – Likami | TEMPS POUR NOUS

Geef een reactie

