Travel

Leaving on a jet plane – how to pack

Het staat al enkele weken vast – en op twitter schreeuw ik het van de daken – maar ik ga op reis! Ik hoor jullie denken “Nu nog? Is het seizoen niet voorbij?” Maar de steden zijn dan net rustiger, op hotel heb je minder kans om net naast een luidruchtige holbewoner terecht te komen en op het vliegtuig ben je zeker dat je je handbagage bij mag houden. Want we weten allemaal dat die tijdens de zomermaanden wel eens naar het ruim wordt verbannen. Vandaag vertel ik je wat er nu eigenlijk in mijn koffer zit. Lees je mee?

First things first: ik ga naar Turkije! Meer bepaald naar Fethiye. Een land en stad dat nog nooit op mijn “must see / must do” lijstje heeft gestaan, maar toeval wil dat mijn Meneer en ik er toch heen trekken. De temperatuur lijkt daar nu op wat onze nazomer was, dus mij hoor je niet klagen.

VALIES: Meet my brand new and shiny koffer van SUIT SUIT. Mijn eerste vierwieler ever – not even talking about a car – en nu maar hopen dat er daar niet teveel kiezeltjes liggen. Anders is het “they see me rollin’, they’re laughing”. Maar terug naar de koffer. Hij is groot, mooi en met zijn roze kleur heeft hij heeft de Elle Woods in me volledig wakker geschud.
Eigenlijk zijn we maar een week weg, maar toch nemen we elk een grote valies mee. Op die manier kunnen we comfortabel inpakken, hoeven we niet alles in kleine handbagage te puzzelen en kunnen we vooral iets meebrengen zonder te moeten passen en meten of het er wel in geraakt.

dsc00660-copyBewerken
KLEDING: Less is more en dus bedacht ik op voorhand mogelijke combinaties waarvoor ik niet elke dag allemaal nieuwe stuks hoef uit te halen. Elke dag een nieuw bovenstuk is geen overbodige luxe, maar een broek, short of eventueel een jurkje kan je gerust een tweede dag aan. Behalve mijn schoenen gaat ook mijn ondergoed in een linnen zak. Je weet nooit dat je valies open gaat en daar een of ander felgekleurde slip over de bagageband komt geschoven. Het is niet omdat ze me daar niet kennen dat het minder gênant zou zijn.

HYGIËNE: Hoewel we elk met een grote valies reizen, koos ik ervoor om mijn skincare in reisformaat mee te nemen. Het bergt niet alleen gemakkelijker op, maar ook hier; less is more! Je hebt die 1L fles shampoo van op de badrand echt niet nodig. Deze kit is van Stop The Water*, een vegan en eco-friendly merk. Zo zijn niet alleen de producten biologisch afbreekbaar, ook de verpakking is dat. Niets dan goed voor je lichaam, haar en het milieu. Lees het hier allemaal gerust eens door & go crazy met dat online winkelkarretje. Nog een klein puntje: voor elk gekocht product help je iemand aan drinkwater!


Ook al mijn andere producten neem ik mee in handig reisformaat. Denk aan dag- en nachtcrème, parfum, deo, ontschminkingsproducten, tandpasta en zonnecrème.  Alles past mooi in een tweede doorzichtige toiletzak. 


FIRST AID: Een plakkertje, iets tegen de hoofdpijn, buikkrampen en natuurlijk buikloop. Ik vertrek niet zonder. Ooit ging ik één keer naar een festival zonder dit alles en karma heeft me toen heel hard te pakken gehad. Normaal zit hier ook aftersun bij. Maar ik zie nu pas dat ik zonder zit, dus ik koop er (indien nodig) wel ter plekke. Hier heb ik ook mijn huissleutels weggestoken. En in het terugkeren steek ik ze gewoon in mijn handtas.


BIKINI TIME: Ik ben niet echt een strandtype. Liggen bakken gaat me snel vervelen en met een boek er bij heb ik schrik voor awkward strepen door de schaduwen of val ik gewoon in slaap. Eigenlijk weet ik niet of het goed weer gaat zijn. Zowat alle weersvoorspellingen spreken elkaar tegen, maar vakantie zou vakantie niet zijn zonder dat er een bikini en strandhanddoek in je valies zit & dus gaat deze ook mee. En alweer koos ik voor roze. Oh boy, wat is dat toch met mij.

AYO TECHNOLOGY: Hoewel ik mijn gsm, compact camera en draagbare oplader in mijn handtas steek, vliegen de kabels in mijn koffer. Mooi opgerold en vastgemaakt met rekkertjes zodat ik niet eerst een half uur bezig ben met ze te ontwarren. Ook mijn polaroid gaat in de valies. Eigenlijk is het die van een vriendin, maar af en toe iets lenen spaart al eens een centje uit.

NOTEBOOK: Een reisverslag maken begint met notities bijhouden van wat je die dag op reis hebt gedaan. Je kan ze typen op je gsm – elke smartphone heeft wel een app voor notities of je sms’t alles gewoon naar jezelf – maar leuker dan dat vind ik het effectief neerpennen van je verhalen, gedachten en leuke anekdotes. Behalve een notebook neem je dus ook best een goeie balpen mee.

Zo, nu alles inpakken, nog een paar nachtjes slapen en dan eindelijk mijn ticket naar de zon verzilveren.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

*De travelkit van Stop The Water kreeg ik toegestuurd, maar wat ik er over schrijf is volledig mijn eigen keuze. De kit bevat een shampoo, conditioner, douchegel, conditioner en handcrème. Alle flesjes bevatten 60ml vloeistof. Aan je deur geleverd voor €34,90 (excl. verzendingskosten). 

Geef een reactie

