Inspiration/Personal

Life lately – I’m only human

Hier zijn we weer. Blijkbaar lezen jullie graag life-updates en dus heb ik er hier een nieuwe voor jullie klaarstaan. De laatste dateert van juli, toen was het nog volop zomer. Intussen is het bijna oktober, heeft meneertje herfst ons Belgenlandje gevonden en worden zomerse croptops toch stilaan ingeruild voor onderhemdjes tot diep in mijn broek. Wat er nog meer gebeurde lees je hieronder.

Travelbird: Mijn zomer was, op Marrakech na, vrij zielig als het op reizen aankomt. Terwijl mijn huisgenote twee weken in Cyprus zat en een andere vriendin de bloemetjes buiten zette in Mexico zat ik home alone in een post-GentseFeesten dipje. Als kers op de taart trokken die twee vriendinnen begin september ook nog eens naar Kopenhagen zonder mij, ging mijn lief naar Mallorca en kan je instagram nog steeds niet openen zonder een of ander adembenemend tropisch oord te zien passeren in je feed. Maar er staat iets op til. Let’s say dat ik mijn verjaardag – 16 oktober – in de lucht doorbreng. Ondanks dat mijn offline contacten het al weten en ik het er ook al over had op twitter, probeer ik het hier nog wat stil te houden.. Maar euh, de aftelkalender hangt al boven mijn bed, ik pakte al zeker vijf keer mijn koffer in en uit en dagelijks check ik het weerbericht om te kijken of die bikini nu wel of niet nog mee moet. Ik denk dat ik er klaar voor ben.


Sociaal: Wie me online wat volgt, zag dat ik de voorbije tijd hier en daar een event* bijwoonde. Helaas vond ik niet altijd de inspiratie om daar uitgebreid over te schrijven en bleef het beperkt tot enkele foto’s op Instagram, een snap op Stories of een tweet of twee. Maar ik beloof daar in de toekomst wat meer werk van te maken.

Zo ging ik naar de avant-première van Nieuwe Buren, het programma op vijfTV waarin Karen Damen en James Cooke dertig dagen dagen van een leefloon leven. Een ideaal programma om je woensdagavond mee te vullen. Kussentjes, een warme kop thee, Zo Man Zo Vrou, Nieuwe Buren en daarna Pink Ambition. VijfTV heeft dat goed gezien. Maar truth has to be told: er waren op dat event ook roze flamingo’s, opblaas exemplaren weliswaar en het enige waar ik aan kon denken was “ik wil een flamingo mee naar huis!” Dat gebeurde helaas niet, Maar alsof ik er heelhuids zou mee thuis geraakt zijn.

Ook op het Film Festival van Oostende (FFO) was ik één avond aanwezig. Omdat dat op een doordeweekse werkdag was, kwamen Hanne en ik maar heel nipt aan, maar gelukkig was er wel nog tijd voor cava, pikten we nog een modeshow mee om Mode in Oostende in de kijker te zetten en lachten we ons krom om de avonturen van Patsy en Edina aka het Absolutely Fabulous duo. Vergeet Sex and the city, dit is beter, fouter en schaamtelozer. Of oordeel gewoon zelf. Voor wie net als mij geen voorkennis heeft: Absolutely Fabulous was eerst een serie waar nu een film over gemaakt werd. Zit je door al je series heen en ben je toch nog niet klaar voor de buitenwereld? De serie telt vijf seizoenen en speelt zich af in de jaren negentig. Met andere woorden: gratis tijdreizen inbegrepen.

Verder was ik ook bij de opening van #RoominGent dat niet te verwoorden valt als winkel of tentoonstelling, maar waar je kennis maakt met een perfect en prachtig ingericht herenhuis vlak aan de Gentse Dampoort. Interieur om van te kwijlen, maar ook een locatie waar je tot 18december elke donderdag tot zondag kan co-worken, een kopje koffie kan drinken of meedoen met een van de vele workshops die op de agenda staan. Laat u gaan, smelt weg, maar zij nog in staat zeker één activiteit mee te pikken. Wat dacht je van een koffie-tasting, colour therapy of een pamperweekendje met Cîme – wat Belgisch is en ook nog eens ecologisch. Ik woon om te hoek en alles klinkt als één groot feestje. Just ring my doorbell. 

En als laatste, ook wel het beste, werd ik uitgenodigd voor Bands ’n Bites. Wuk? Een muzikale avond waar eerst Sean Dhondt met zijn nieuwe band, Manoeuvres, kwam spelen en daarna Rag’n’bone Man ons kwam omverblazen. Een man met een baard en tattoos, groot breed en oh moedermariajezus, wat een prachtige stem! Tussendoor kreeg je een hapje, waren er drankjes en kon je temporary tattoos laten zetten van MonTattoo. Wat vind je van mijn lichtgevende planeet?

Life: En verder gaat het dagdagelijkse leven gewoon verder, bereik ik bijna de kaap van de vijfentwintig terwijl ik nog steeds niet weet wat ik later worden wil, heb ik nog steeds geen rijbewijs, heb ik het nog steeds over mijn kat als ik over mijn kindje praat, bedachten mijn vrienden de hashtag #staybrokebeNaomi, luister en dans ik niet zo stiekem op Justin Bieber en ben ik schuldig aan het nemen van de bus/tram voor slechts één halte. Het leven is niet perfect, maar om het met een songtekst te zeggen: I’m only human after all. 

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

*De events waar ik over schreef zijn er waarvoor ik speciaal werd uitgenodigd, want over random boodschappen doen valt er niet echt een blogpost te schrijven 🙂 Neemt niet weg dat ik overal mijn eigen mening over neerpen.

 

9 thoughts on “Life lately – I’m only human

    • Inderdaad. Ben al eventjes bezig met de voorbereidingen. Zo kocht ik onder andere een nieuwe koffer – want ik bent het waard (haha) – en schreef ik me de voorbije dagen suf aan blogposts zodat ik dat vlak ervoor/erna niet nog allemaal moet gaan doen. Alles ligt al quasi klaar, dus laat die vertrekdatum nu maar snel naderen 🙂

      Like

  1. Supernice dat ge naar het filmfestival van Oostende mocht! Daar ben ik stiekem wel een beetje jaloers op als filmfreak 😉 Ik ben trouwens erg benieuwd naar Roomin’, ik zag er al veel over passeren maar het concept was mij nog niet geheel duidelijk. Ziet er cool uit!

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Life lately – When we leave this room it’s gone – TEMPS POUR NOUS

Geef een reactie

