Fashion/Inspiration/Travel

Like a minimalist – A sleepover

Het weekend staat bijna voor de deur, love is in the air en dan blijf je wel eens bij je lief slapen. Vroeger zeulde ik dan een halve kleerkast mee, deed ik amper iets aan want pyjama is koning en vloog bij thuiskomst toch alles in de wasmand. Door bewuster te gaan leven, kwam ik voorbij de term minimalisme en pikte ik enkele tips & tricks op. Zoals wat ik vandaag voor jullie in petto heb: een sleepover bij vriendlief met een minimum aan spullen. Lees je mee?

Processed with Rookie Cam

Processed with Rookie Cam

First things first: wanneer ik blijf slapen doe ik de dag erna gewoon dezelfde kleren aan. Om die reden heb ik dus geen #ootd voorzien. We wonen relatief dicht bij elkaar en dus kan ik de dag er op gerust even over huis indien ik nog een (onverwachts) nachtje blijf slapen. Also, ik pakte bewust geen tandenborstel en tandpasta in. Aangezien ik dat zo vaak vergeet weg te steken, heb ik er gewoon daar eentje liggen. Ook wanneer ik naar hotel mama ga, heb ik daar wel het een en ander reserve zodat ik niet al vloekend aankom.

LESS IS MORE: Een tas naar keuze. Deze kocht ik onlangs tweedehands en is van Sacha. Een eenvoudige duffelbag, ook wel handig voor een uitje naar de fitness of het strand. Hij heeft een groot binnenvak en een zijzakje lang de buitenkant, om snel een gsm of sleutels in weg te steken. Eens gevuld gaat ook mijn handtas er in en op die manier heb ik maar één tas te dragen. High five voor mezelf. By the way, kijk eens hoe mijn tas en agenda matchen?!


HOMEWEAR: Ik ben niet het type dat in bed kruipt met een slaapkleed – mijn zus zei vroeger sliepklaad – of matchende pyjama. Wel heb ik een stapel t-shirts en broeken die ik promoveerde tot homewear en afhankelijk van het weer kies ik dan een combinatie om na een lange werkdag lekker gemakkelijk in de zetel te ploffen.

  • Ondergoed: Een gemakkelijke bh, neutrale slip en kousen. Zowel mijn kleerkast als mijn ondergoed zijn basic van kleur: a lot of black-grey-white en daarna voorzichtige kleuren. Ain’t no drama for this mama. 
  • Een basic t-shirt en broek: Beide kocht ik origineel om mijn gewone kledij te vergezellen. Maar al snel promoveerde ik ze tot homewear. Hoewel ik zonder slaap, liggen ze wel naast mijn hoofdkussen of over de dichtstbijzijnde stoel, zodat ik ze ’s ochtends direct kan aantrekken.


BEAUTYCARE: Ik heb maar één regel als het op beautycare aankomt: keep it simple! En dat gaat perfect samen met what you see is what you get. Handdoek, douchegel, bodylotion… De normale routine van je wassen en klaarmaken, doet iedereen. Dus leen gewoon wat van de persoon des huizes. Zelf maak ik me zelden op en meestal gaat de rit toch recht naar huis. If not, dan heb ik wel een lippenstift en mascara bij. Maar die vergat ik er bij te leggen voor de foto.

  • De toiletzak erfde ik van mijn moeders tante. Een vintage lederen knip-tasje waar ik naast deze spullen ook wel mijn ondergoed in bewaar.
  • Een kam met grote tanden, want “hallo platgeslapen krullen”. Zij die beweren dat mensen met een afro geen bad hairdays kunnen hebben, mogen terug naar de kleuterkas. Wel een multiculturele. Ik zou gerust de kam van vriendlief kunnen lenen, maar dan vrees ik dat hij zoekt raakt in mijn haar of er gewoonweg niet meer uitgeraakt.
  • Guv’ner deodorant van Lush: Los poeder op basis van houtskool.  Compact, handig en goed voor je lichaam én milieu. Als het op is haal ik the real deal en vul ik gewoon dit kleine potje zelf bij.
  • Dag- en nachtcrème: ook daarvan neem ik enkel kleine reispotjes mee. In mijn eigen badkamer staan de grote potten en elke keer deze leeg zijn vul ik ze weer bij. Handig en plaatsbesparend.
  • Micellair water en watjes: Make-up op of niet, na een lange dag reinig ik het liefst mijn gezicht met dit goedje. Stadslucht is niet de properste lucht die er is en ook na een nachtje slapen met nachtcrème reinig ik graag alvorens dagcrème aan te brengen. Hier zie je de grote fles omdat ik hem net nieuw kocht. De bedoeling is om deze op locatie een vaste plaats te geven.

Zo, bij deze weten jullie nu ook wat ik meeneem en kan je zelf bedenken wat ik thuis laat. Voor wie graag weet wat er in mijn handtas zit, behalve een overvloed aan kassaticketjes, hier een foto. Natuurlijk zit daar ook nog mijn iPhone, powerbank en agenda bij, maar die fotografeerde ik voor de gelegenheid bij de inhoud van mijn grotere tas.


Handtas – COS
Zonnebril – Ray Ban
Bodymist in reisflacon – & Other Stories
Portemonnee – Bershka
Lipbalm – Lush
Paraplu – Samsonite

Liefs Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

Last but not least: hier is een shoutout naar Stefanie haar blogpost over minimalisme.
Lezen jullie graag meer over mijn kijk op minimalisme en hoe ik er mee in participeer, abonneer je dan op mijn blog en ik beloof er nu en dan een post over te schrijven. 

2 thoughts on “Like a minimalist – A sleepover

Geef een reactie

