Juli is voorbij, de solden zijn voorbij. En wat doe ik? Ik trek er op uit om te shoppen. Inderdaad, de voorbije week trakteerde ik mezelf op enkele nieuwe dingen en nu ben ik weer zoet voor eventjes. Of dat maken we onzelf toch steeds wijs. Benieuwd wat ik kocht? Lees gerust mee. 

Eerst en vooral: ik ben opnieuw beginnen werken. Eén augustus startte ik op mijn nieuwe werk – Men At Work – in Gent. Voor wie nu zit te fronsen: het is een nieuwe winkel temidden van de Korenmarkt. Nog beter zelfs, het is één van de nieuwe winkels in het oude Post gebouw. Ja, Post met een grote P, want dat gebouw draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Wie er nog niet is binnen geweest, zeker doen! En kom me intussen gerust goeie dag zeggen.

Het is dan ook bij MAW dat ik me de eerste keer liet gaan.  Everyday basics, gemakkelijk te dragen met zowat alles wat al in mijn kleerkast hangt. Intussen had ik alles, behalve de grijze top, ook al eens aan op de werkvloer. En yes, they suit me very well.
Quote van mijn Meneer: “Weeral plateaus? Gij wilt precies wel graag groot zijn?!” Ghoja, het is dat ik het niet lang uithou op hakken & creepers dan een perfect alternatief zijn.
Quote van een vrienden: “Uw werk maakt u nog meer hipster dan je al was!” #Sorrynotsorry 

Zwarte creepers – Vagabond / Grijze top – 8MM / Broek – 8MM / Blauwe Jurk – Less

In de winkel verkopen we ook sporty-sneakers, maar ik tot nu toe was er nog geen enkel paar dat me 100% kon bekoren. Helaas voor mijn portemonne vond ik er wel op de website én in korting. Hello beige Adidas Tubular Viral! Noem het een impulsaankoop, maar ik was er instant verliefd op. De Sporty Spice in mij maakte een vreugdesprongetje, mijn bankkaart huilde zich tepletter en de volgende dag werden deze schoonheden al aan huis geleverd. Wat wil een mens nog meer? Juist ja, iets om ze proper te houden. Laat ik juist daar absoluut niet goed in zijn.

Het voorbije weekend trok ik nog eens doelbewust naar de winkelstraat. Meer specifiek naar NYX, dé nieuwste cosmeticawinkel in de Gentse straten. Oke, hij is niet meer zo heel nieuw. Maar al de andere keren was het er pretty crowded, waardoor ik niet veel zin had om buffetgewijs en ieder op zijn beurt de verschillende producten te bekijken en uit te proberen. Vrijdag was het dan eindelijk zover. Voor een make-up noob als mezelf leek het er best op make-up heaven en al snel stonden mijn handen vol swatches van al de verschillende producten en hun kleuren.

Ondanks dat het echt een budgetvriendelijke winkel is, legde ik mezelf wel enkele regels op: geen foundation, valse wimpers, oogschaduw of nagellak. Die dingen gebruik ik toch amper of zelfs niet. Het duurde niet lang voor ik het rek met de lippenstiften gevonden had. Als ik iets van make-up graag gebruik, dan is het wel lippenstift. Van horen zeggen wist ik dat de matte liquids daar best goede dupes zijn voor hun duurdere tegenhangers en dus besloot ik daarvoor te gaan. Vele swatches later ging ik toch buiten met twee matte stiften : 06 Night Crawler en 10 Locked. Het eerste is een bruin-paars kleur, hij staat me ietswat streng, maar leuk voor een avondje uit. De andere valt van kleur tussen fuchia en rood in, met een tikkeltje paars. Heel moeilijk om te omschrijven, maar ik ben fan. 

Beide zijn tijdens het aanbrengen heel creamy, maar na een klein minuutje worden ze mat en verroeren ze zich niet al te veel meer. Zelfs het eten van een dik belegde, vettige hamburger overleefden ze. Het enige écht negatieve puntje is hun vorm. Persoonlijk vind ik hun vorm nefast om ze in één keer flawless aan te brengen. Neem dus maar een oorstokje bij de hand om hier en daar te retoucheren.
Tip: Doe geen lipbalm onder de lippenstiften, daardoor brengen ze niet zo egaal aan. Vooral bij de bruine kleur had ik daar eerst problemen mee.

Als laatste kocht ik een nieuwe mascara. Aangezien ik van nature volle en lange wimpers heb, hou ik het daarbij altijd heel basic en budgetvriendelijk. Ik hoef echt geen mascara waarvan men beweert dat je volume en lengte verdubbelen. Ik vrees ik dat ik anders als een draaien ga uitzien. Dat deze een gouden dop heeft en spray on gouden accenten is gewoon leuk meegenomen. Oh voor wie het niet goed kan lezen op de foto, hij is van de Hema.
Noot: Zowel NYX als Hema zijn cruelty free en doen dus niet aan dierproeven. 

Zo dat was het voor deze blogpost. Ik probeer voor de rest van de maand mijn portemonnee zoveel mogelijk dicht te houden. Tenzij jullie suggesties hebben die zeker in mijn (digitaal) boodschappenmandje moeten verdwijnen. Maar jullie lipplumpers en andere gekke gadgets mogen jullie gerust voor jezelf houden.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

 

9 gedachten over “Say hi to the new kids in town

  1. die lipstick van Nyx is prachtig! Wanneer ik eindelijk eens wat tijd heb wil ik ook graag eens een bezoekje brengen aan de winkel! (Nog steeds niet geweest, shame on me! haha)

    Like

Geef een reactie

