In Gent hebben we de Gentse Feesten achter de rug en door omstandigheden had ik ze dit jaar eens vrij. Niet zo van zelfsprekend als je in de retail werkt, maar daar lees je straks meer over. Als thuiszittende Gentenaar doe je dan niet veel meer dan uitgaan tot je minstens de Vlasmarkt hebt gezien, drinken tot het geld in je broekzak gereduceerd is tot enkele rostjes, slapen tot de enige kater in huis wel degelijk een mannelijke kat betreft en je dan de rest van de  dag/avond rustig houden. Om dan de volgende avond je brakke lichaam bij elkaar te rapen en dezelfde cassette als de dag ervoor weer af te spelen. En dat tien dagen lang. Een rustdag inlassen is toegestaan. Maar er gebeurde in de tussentijd nog zoveel meer. Lees je mee?

Had een waarzegster me begin dit jaar gezegd wat er allemaal zou gebeuren, ik had haar uitgelachen en eens goed met mijn ogen gerold. En hier zijn we, eind juli en mijn leven heeft het voorbije half jaar een tuimeling of twee gemaakt. Maar zoals Destiny’s Child zou zingen: I’m a survivor, Keep on survivin’.

tempspournousblog

Liefde: Er is iemand nieuw in mijn leven. Omdat ik dat deel van mijn leven graag privé hou, laat ik het hierbij. Maar hé, er is iemand en het is niet een nieuwe kat. Lowie is wel vreselijk jaloers en als ik zeg dat zijn kattenkwaad recht evenredig is met de aanwezigheid van mijn nieuwe vriend, dan lieg ik niet. Wie weet gooi ik vroeg of laat wel eens een lekker melige koppeltjesfoto op instagram, maar daarvoor moeten we wel eerst zo een foto hebben. Funny part: tot nu toe ben ik het die daar de boot afhoudt.

Werk: Tot begin juli werkte ik bij COS. Helaas was dat een contract van bepaalde duur, werd het niet verlengd en kwam ik vrij plots zonder werk te zitten. Na eerst een reisje naar Marrakech, een daarop volgend emotioneel dipje en het niet weten wat doen met mijn leven, begon ik aan wat een kick-ass CV werd. Drie gesprekken later deed ik een Taio’ke en zong ik luidkeels “I throw my hands up in the air sometimes!” Vanaf 1 augustus start ik bij Men At Work. Kom er gerust eens akward naar me zwaaien.


Mind-soul: Ik ga hier niet leuteren over yoga of mediteren. “Ain’t nobody got time for that.” Maar tussen mijn dipjes door, zocht ik ook naar enige regelmaat in mijn leven. Van thuiszitten terwijl je niet niets om handen hebt, word je niet enkel lui en moe, je lichaam gaat zich ook echt raar gedragen. Dit is wat ik nu dagelijks doe:

  •  In de ochtend probeer ik niet (te lang) te snoozen en direct een stukje van mijn gordijnen open te doen.
  • Als ik zin heb doe ik enkele rek- en strekoefeningen, maar niets waar mijn lichaam van in de knoop gaat liggen. Hierbij hoort ook mijn bed opmaken en rondslingerende kleren opruimen. Al gebeurt dat laatste niet dagelijks. Guilty as f*ck.
  • Slapen doe ik dan weer met mijn gsm op vliegtuigmodus. Maar wil iemand nog eens zeggen hoe je op tijd in je bed kruipt zonder eerst nog vijf afleveringen van een serie te kijken?
  • Koffie vervang ik zoveel als mogelijk door thee, snacks door een stuk fruit of een hartige toast. Oh, en nadenken alvorens ik de koelkast open trek.
  • Minstens één keer buiten komen per dag. Ook al is het enkel om een aardappel te halen bij de buurtwinkel om de hoek.

Body: Mijn lichaam is een tattoo rijker. Samen met een vriendin trok ik mijn stoute schoenen aan, depte ik het angstzweet van mijn voorhoofd en liet ik het woord PEACHY op mijn kont vereeuwigen. Denk er het uwe van, ik ben er blij om. Nog elke dag moet ik er om lachen. En op mijn oude dag zal ik me met één blik in de spiegel herinneren wat ik ooit was: B-E-AUTIFUL!

Ook kocht ik een nieuwe bril. Tweeps zagen hem al eens passeren en ook IGers vingen al een glimps op. Omdat het eentje van Marc Jacobs is, doopte ik hem Jacob. Als ik het in het vervolg over Jacob heb, gaat het dus niet over mijn kat of lief, maar over mijn bril.


Voeding:  Sinds ik veganist werd en nog meer sinds ik thuis zit, probeer ik zoveel als mogelijk nieuwe dingen uit. Pannenkoeken zonder eieren, vegan pulled mushrooms, homemade nicecream met granola, en zelfs veganistische macaroni met “kaassaus”. Allemaal toverde ik ze al op tafel. Natuurlijk verzin ik dat alles niet zelf. Youtube is mijn nieuwe tv – naast Netflix – en daar wemelt het van de veganistische “What I Ate In A Day” filmpjes. Hieronder heb je enkele van mijn favoriete kanalen:

  • Niomi Smart: In september brengt ze haar eigen kookboek uit. In de tussentijd toont ze met regelmaat wat ze eet en hoe ze het klaarmaakt. Easy cooking, geen gekke ingrediënten en als je het echt niet in huis hebt, dan vervang je het zo door iets anders. 
  •  Jenny Mustard: Deze Zweedse blondine woont in Berlijn en maakt steeds weekmenu’s. Daarnaast streeft ze een minimalistische levensstijl na en runt haar hele business samen met haar vriend David. Oh, en ik was instant verliefd op haar accent.
  • En natuurlijk ook HOT FOR FOOD: Enkele heel enthousiaste vloggers die voornamelijk vertrekken van de vraag “wat hebben we nog in huis?” Altijd vegan, altijd om je vingers (of scherm) bij af te likken. Deze “pulled mushrooms” maakte ik onlangs zelf en ze zijn wel degelijk om je vingers en het kommetje bij uit te likken. Echt een aanrader!

Zo dat was het. Voel je vrij om gerechten zelf op tafel te toveren, of je nu vegan eet of niet. Ik ben alvast een halve keukenprinses geworden. Zin om te komen eten?

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

3 gedachten over “Life lately – No rain, no flowers

  1. (Hallo, ik heb zin om te komen eten.) Heel leuk artikel, updates als deze vind ik geweldig om te lezen. Mag ik nog een mopje maken over de ware Jacob? Bij deze. En succes maandag! 😉

    Like

    1. Dankjewel. En voor hoeveel personen wens je te reserveren? :p
      Het is trouwens een grappige opmerking waar ik nog niet over nagedacht had. Wel dat ik hem onmogelijk Marc kon dopen wegen “ik ken zo iemand en ik vind die niet leuk.” Of Jacob daarentegen de ware zal zijn? Dat gaat de tijd moeten uitwijzen.
      Oh & bedankt, ik doe vanaf maandag mijn best! Tot daar eens x

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

