Fashion

Life lately: balance is everything

Hoi hoi hoooooooi,

De voorbije dagen was het hier stil en de enige reden die ik daar voor heb is dat ik mijn leven offline terug wat meer geboost heb. Mijn gsm eens een uurtje aan de kant leggen, hem de hele tijd in handtas laten zitten wanneer ik met vrienden afspreek of gewoon omdat ik lag te dutten in de zon. Ik keek ook way too much youtube filmpjes, maar waar ik het écht over wil hebben; ik dook nog eens in mijn kleerkast. Of beter, in mijn vorige blogpost deed ik dat en nu schrijf ik een vervolg. Lees je mee? 

Dus, vorige keer schrijf ik over het wisselen van wintercapsule naar eentje die beter past bij het gekke weertje van de laatste tijd. Daarbij heb ik ook nog eens serieus geschift in mijn kledij en besloot ik nog eens kuis te houden. Zoals de titel het zegt probeer ik de laatste tijd wat alles wat te downsizen en zoveel mogelijk in alles balans te vinden.


Verwacht nu niet dat ik mijn leven omgooi en elke dag om acht uur op mijn yogamat sta – die heb ik zelfs niet – wel dat ik probeer naar mijn lichaam te luisteren en te doen, te eten en leven zoals ik me er goed bij voel. Wil ik pizza, dan eet ik pizza. Maar dan start ik de volgende dag met genoeg verse vitamientjes om mijn tekort aan groenten weg te werken. No shame over here als ik eens een dagje om half tien in bed duik. Mijn lichaam vraagt dat en als ik niet luister ben ik de week erna ziek. En wat mijn lichaam – of toch mijn hoofd – ook vraagt is orde in al mijn keerkast en lades.

De kledij die ik draag hangt in mijn kleerkast op soort én op kleur en wie hier meer over wil weten moet zeker eens Marie Kondo googelen. Ik geef eerlijk toe dat ik haar boek nog niet las, maar het is op deze moment wel op weg naar mijn brievenbus. De voorbije weken heb ik heel veel over haar gelezen en het is simpel; als iets je niet langer prikkelt of je vindt er niets meer speciaal aan, weg er mee. Clean and easy living. Kamer per kamer moet je volgens bepaalde patronen opruimen en zo kwam ik dus ook aan de berglades voor mijn kledij die eigenlijk nog eens de deur uit moet. In de loop van vorige week sprak ik mijn huisgenote aan en zo kwam het dat we alles fotografeerden om pretty soon ergens online te zetten.

Hallucinant trouwens om te zien hoe klein je kledij kan opvouwen en je plots veel meer opbergruimte krijgt. Ik begin stilaan te denken dat ik die tweede kleerkast helemaal niet had moeten kopen. Ik had gewoon eerder haar boek moeten kopen >.< Al doe ik dat enkel met de kledij die momenteel niet in mijn gewone kleerkast hangt. Anders heb je iets teveel strijkwerk vrees ik.


Wat ik steeds heel grappig vind, is om te zien hoe je bepaalde kledij echt ontgroeit, beu wordt of zelfs vergeet dat je ze ooit hebt gekocht. Zo is er het jurkje met de open rug. Ik kocht het ooit voor kerstmis. Lekker typisch een wat feestelijker kleedje dat daarna nooit meer uit mijn kast is gekomen. De rok in neopreen ben ik dan weer ontgroeid net zoals de zwarte croptop met polkadot. Just not feeling it anymore.


Het gestreepte jurkje droeg ik dan weer op een citytrip naar Berlijn, maar deed het daarna niet meer aan. Niet dat ik niet van streepjes hou, I LOOOOVE streepjes. Maar toch voel ik me er niet helemaal mezelf in. Al laatste is zijn er de sweater, de maxi dress en de maxi skirt: die ben ik gewoon beu. Punt uit.
Ik doe het allemaal weg en liefst maak ik er iemand anders nog gelukkig mee. Stay tuned en dan laat ik volgende week weten hoe en waar je ze kan vinden.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

Alle kledij is maat XS of S en ik ben ongeveer 1m70. Op die manier kan je beter inschatten hoe de kledij er uit ziet en hoe de pasvorm zit. 

5 thoughts on “Life lately: balance is everything

  1. Goed bezig! Het is inderdaad gek om te zien hoe snel je bepaalde zaken beu/vergeten bent. Het zal wel iets te maken hebben met (kort) shopgeluk .. ben ook blij dat ik dat impulsieve shoppen redelijk achter me heb gelaten.
    En mocht de streepjesjurk een S zijn, dan ben ik kandidaat! 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Ja, sinds ik wat bewuster bezig ben met wat wel en niet kopen merk ik echt hoeveel kledij je gewoon bijhoudt zonder het te dragen. Zonde voor de bergruimte en iemand anders kan er wel geniet van hebben. De jurk is een xs, maar het is een recht model en ook de mouwen zitten (bij mij) losjes. Ik denk dat het wel gaat voor een S. Ik stuur je nog een foto is DM, dan zie je het beter.

      Like

  2. Pingback: I have enough clothes, said no woman ever. – TEMPS POUR NOUS

Geef een reactie

