We zijn maandag en we leven nog. Het voorbije weekend vierde mijn huisgenote haar verjaardag en dat gebeurde in complete eighties-stijl; iedereen was verkleed, de hapjes kregen een ouderwetste toets, er was sangria voor een heel leger en door de boxen galmde muziek gaande van Queen tot Salt ’n Pepa en van Wacko Jacko tot Bowie. Er werd gepraat, gelachen, maar het meest van al werd er gedanst tot de voeten pijn deden, het eten op was en enkelen besloten om te dutten in de zetel. Het was me een avondje wel. Zondag was gedoemd om een pijnlijke katerdag te worden. Maar toch vond ik nog de energie om mijn kamer op te ruimen en er een blogpost over neer te pennen. Tijd voor een roomtour!

Herinneren jullie mijn blogpost over bedroom inspiration nog? Intussen is mijn kamer zo goed als af en post ik wat foto’s zodat jullie kunnen zien wat het uiteindelijk geworden is. ALL IN WHITE, om mijn al kleine kamer toch dat ietsje ruimtelijker te laten lijken, maar ook omdat wit rustgevend is voor hoofd. Wit met hier en daar een kleurtje.

Als je mijn kamerdeur opent is hét element van de kamer mijn bed; lekker groot, met opberglades langs beide kanten en een groot hoofdeinde dat dienst doet als boekenkast en nachtkastje in één. De lamp gaat echt al jaren mee en ik blijf hem echt leuk vinden. De camera’s kocht ik beide voor een prikje op een rommelmarkt en tot voor kort deden ze het nog ook. Helaas liet ik eentje wat ongelukkig vallen waardoor hij nu enkel nog mooi is om naar te kijken. L O M P – Mijn mama haar favoriete uitspraak als ik weet iets kapot gekregen heb. Daarnaast heb ik ook steeds een glas water staan; handig om ’s nachts een slokje te drinken en al helemaal als het laatste wat je nuttigde alcohol was. Als laatste heb mijn eekhoorns met met nachtmasker op en enkele kaarsen.



Direct rechts van mijn kamerdeur staat een lagere dressoir met juwelen en een radio op. Daarboven had ik graag nog een mooie grote kader gehad. Maar ik weet nog niet wat ik precies wil. Next heb je mijn kleerkast, helaas ontbreken voor de moment nog de handgrepen. Ik vond ze afschuwelijk en ga eendaags eens op zoek naar een mooi alternatief. In de grote kast zitten al mijn kledij die bij de capsule wardrobe horen en ook mijn recent aangekochte stuks. In de kast met lades zit mijn ondergoed en een deel van mijn andere kledij. Wat niet meer in de lades paste borg ik op in de lades van mijn bed. Net als schoenen, jassen en andere kledij waar in mijn veel te kleine kleerkast geen plaats voor is.


Vanaf mijn bed kan ik met gemak bij mijn bureau en make-uphoekje. Voor het gemak wil ik daar ook nog een spiegel ophangen, maar bij gebrek aan boor (en skills) is dat ook iets dat op mijn to-do lijst staat. Bovenop staan mijn borstels en watjes, in de lades zit mijn make-up, kabels voor al mijn toestellen, bureauspullen en snacks. Thank god voor snacks!


Op mijn bureau zelfs staat bitter weinig en dat wil ik graag zo houden. Hoe meer er staat, hoe rommeliger het lijkt. En dat is het laatste wat je wil in een kleine kamer.  Wat staat er wel, een brievenhouder voor rekeningen en andere administratie, nootjes, wat plantjes, een pennenhouder en een bureaulamp. ’s Avonds leg ik er ook steeds mijn Ipad en Macbook neer. Al durven die ook wel eens in de woonkamer blijven rondslingeren. Naast mijn bureau ligt er een bedje voor Lowie, helaas lag hij er in de tijd dat we hier wonen nog nooit op. Meneer verkiest mijn bed en ’s nachts slaapt hij niet meer in mijn kamer. Misschien dat ik verplaats naar de woonkamer. Al misstaat het niet echt naast de rest van de spullen.



Als laatste heb je mijn muurvullende raam voor lekker veel daglicht. Op de vensterbank staan wat plantjes die veel daglicht nodig hebben. Mijn Pilea doet het helaas niet goed, maar al de rest geniet duidelijk van het licht dat ze krijgen. Al moet ik ze goed beschermen tegen stoute Lowie. Zelfs als ik hem berisp eet hij rustig verder. Het enige wat echt helpt is hem verbannen uit mijn kamer. Maar dat krijg ik niet over mijn moederhart.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterest – Bloglovin’

3 gedachten over “Eventually, everything connects

Geef een reactie

