Beauty

They’re so fluffy

De bovenstaande titel? Het eerste wat ik uitkraamde toen ik mijn kwasten van Boozyshop uitpakte. Enkele wekende terug bestelde ik ze samen met nog heel wat spulletjes. Intussen kon ik ze al uitvoerig testen en hier heb je er mijn mening over.

First things first. Hun look: lakwit met rosé gouden omhulsels en ingedrukte letters. Echte pareltjes voor het oog. Ze zijn met tien en passen daarmee perfect in mijn al eerder gecostumizede confituurpot. Al kwamen ze bij de levering in een perfect bijpassend tasje. Zeker handig om ze on-the-go weg te kunnen steken. Het glazen potje beschilderde ik gewoon met glitternagellak. Dit kan ook met glitterlijm, maar ik was niet zo tevreden van een gekocht potje nagellak en toch vond ik het zonde om weg te gooien. Maar terug naar de penselen…


De eerste penselen (hierbover) zijn de wing liner, brow liner, small crease, soft blender en de conceal buffer. Die laatste behoort niet meer tot de oogpenselen, maar hij is opvallend kleiner dan de andere, dus vond ik hem er wel mooi bij staan.

Wing Liner (3300): Omdat ik geen fan ben van kohl of eyeliner testte ik deze nog niet uit. Hij voelt zacht, dat wel. Maar veel meer heb ik er dan ook niet over te vertellen. Misschien dat ik hem later, als ik een pro ben in het aanbrengen van eyeliner, nog eens opdiep. Maar tot dan blijft hij gewoon mooi opgeborgen. Iemand die me privé-lessen wil geven? Ik die mezelf eyeliner zet heeft verdacht veel weg van de gemiddelde man die make-up aanbrengt voor carnaval.

Brow liner (3700): Handige borstel om wenkbrauwpoeder aan te brengen. De korte haren blijven mooi hard en met een vaste hand heb je in no time een ingevulde wenkbrauw. Verder gebruik ik hem, omwille van zijn fijnheid, ook om oogschaduw heel fijn aan te brengen onder mijn ogen en om gel aan te brengen op mijn wenkbrauwen.

Small crease (2210):  Om oogschaduw in de arcadeboog aan te brengen. Maar ook echt geschikt om een eerste laag/primer op het bewegende ooglid aan te brengen. Vroeger deed ik dit met mijn vingers. Met een borstel blijven je handen dan weer mooi proper.

Soft blender (2120): Het laatste oogpenseel en het meest zachte van allemaal. Heerlijk om oogschaduw aan te brengen en verder uit te blenden – want ja, daar dient hij voor. Weinig aan toe te voegen.

Concealer buffer (1430): In tegenstelling tot wat je op de foto ziet is hij echt wel rond. Geschikt om concealer open te werken onder de ogen, rond de neus of op de kin. Voor de kleine plekjes zeg maar. Ik lees vaak dat mensen  concealer aanbrengen met hun handen of met een sponsje, dit is persoonlijke voorkeur. Zelf hou ik meer van propere handen tijdens het opmaken.

De twee andere kwasten onder het schaaltje zijn flat contour (1000) en de angled contour (1240). De eerste is handig om concealer naast/op de neus aan te brengen en te blenden, maar verder nam ik hem nog niet veel vast. Sommigen gebruiken hem om foundation aan te brengen, maar daar vind ik hem zelf iets te specifiek van vorm voor. De angled countour is dan weer handig om blush en contouring aan te brengen. Ook highlighten is handig met deze brush. Multifunctioneel en daarmee dus echt een handig borstel.

De kwasten rechts op foto zijn dan weer de big powder, round buffer en face shaper. Met die eerste mag je me de hele dag gezichtsmassages geven. No joke!

Big powder (1160): Mag ik aub de hele dag mijn neus bijpoederen? Lekker groot, zacht en fluffy. Super. Big girl, you are beautiful.

Round buffer (1420): Met zijn relatief korte haren vrij gemakkelijk om foundation aan te brengen. Hij is zacht, laat geen strepen en ligt goed in de hand. In no time zijn het gezicht de de hals en nek opgemaakt.

Face shaper (1060): Een kleinere foundation brush? Handig om bij de kleine plekjes te komen. Onder de onderste wimpers, de ooghoeken en oogleden, maar ook op mijn cupidoboog en neusvleugels. Mijn grotere borstel is daar net iets te lomp voor. Eigenlijk is hij wat het grote broertje van de concealer buffer.

Zo dat was de set. En afgaande op mijn beoordelingen geef ik de set graag 8/10. Twee borstels konden me niet bekoren, maar de overige acht des te meer. Wanneer komen jullie eens in mijn make-up stoel zitten? Wel zelf je essentials meebrengen, of ik tover je om in een terracotta-bruin woestijnmannetje.

 

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterest – Bloglovin’

Hoe brengen jullie je make-up aan? Met de hand, penselen of met een sponsje? Deze kwasten zijn verkrijgbaar via boozyshop en worden geleverd in een wit faux leather tasje. Bij een bestelling vanaf €40 betaal je géén verzendigskosten. 

 

 

 

5 thoughts on “They’re so fluffy

  1. Pingback: Clear skin, clear mind | TEMPS POUR NOUS

Geef een reactie

