Beauty/Fashion

What’s in my totebag

Aan handtassen hier geen gebrek. En aan totebags al helemaal niet. En toch maakte ik er onlangs zelf nog eentje, want téveel stond toen nog niet in mijn woordenboek. Een aantal van die zakken doopte ik recent om tot boodschappentasjes. Maar deze brand new shiny beauty hield ik. Gentenaren, hou je ogen open. Wie weet spot je me er wel eens mee. Maar wat zeul ik nu dagelijks met me mee?

Processed with Rookie Cam

Processed with Rookie Cam

Mijn Iphone! Die staat met stip op één en zonder ga ik de deur niet uit. Een vingervlugge sms met sowieso een knoert van een typo in, opletten dat ik niet in een plas stap of tegen een verkeersbord loop. Nog snel wat IG’s of een tweet de wereld in sturen. Een nieuw boeketje bloemen gekocht? Snel een #fwis posten en hopen dat de mensen niet te raar kijken naar het tafereel. Addicted? Bwah. Het hoesje er rond is trouwens nieuw en volledig transparant. Eentje waarbij je de mooie grijze achterkant kan bewonderen. Eventjes geen tierlantijntjes. En zo past hij mooi bij mijn macbook en iPad die beide ook een doorzichtige case dragen.
(#Fwis = From where I stand – een foto genomen vanuit het standpunt waar je staat, vaak om de onderste helft van een outfit, gekochte items of iets leuks op straat te fotograferen)

Mijn muts. Ze valt steeds van mijn kapstok en ik durf al eens wisselen van jas zonder eerst in mijn zakken te voelen. Daarom bewaar ik heb steeds in mijn handtas. Ik heb er een drietal die ik frequent draag en nog een aantal andere waar ik maar geen afscheid van kan nemen. Maar hier op de foto zie je mijn camelkleurige van COS – 100% cashmere. Mijn oortjes kunnen het niet beter hebben. Momenteel draag ik twee dezelfde over elkaar, just because. Nee, eigenlijk gewoon omdat het nog zo koud is buiten en de mutsjes niet zo heel dik zijn. Een koukleum, ik? Pretty much!

Processed with Rookie Cam

Een portemonnee. Of ja, wat momenteel moet doorgaan als portemonnee. Op mijn vorige zaten lelijke balpenvlekken en ook de rits haperde meer dan goed was. Ik smeet hem weg,  “I don’t need that kind of negativity” .. LOL. Naast geld bewaar ik er mijn bank- en klantenkaarten in. Maar ook een balpen & snoepjes durf ik er wel eens in opbergen. De balpen die mijn vorige ruïneerde vloog directo mundo de vuilbak in trouwens.

Processed with Rookie Cam

Mijn rescue tasje van Essentiel dat mee gaat naar het werk. Geen overdaad aan mascara’s, blushes en brushes. Wel essentials om de dag door te komen. Een lippenbalsem – Lush – mijn lippenstift du jour  en een handcreme om de hele dag door babyzachte handjes te hebben. Ook een nagelknipper en plakkertje voor een klein wondje bewaar ik er in. Met een gescheurde nagel op de werkvloer staan is echt de hel. Vandaar. Oh, de lippenstift & handcreme zijn beide van &Other Stories.

Processed with Rookie Cam

Ook een snack heb ik steeds bij. Hier een mueslireep, maar meestal is dat een banaan of suikerwafel. Suikers voor als ik op het werk een appelflauwte krijg. Snel weggewerkt en ik kan er weer een uurtje extra tegenaan.

Mijn agenda van Els & Nel kennen jullie intussen al. Mijn trouwe maatje om al mijn afspraken, werkuren en notities in neer te pennen. Ja, ook ideetjes voor blogpost staan er in. Daarnaast is hij ook erg mooi als prop op een foto. Maar dat moet ik jullie niet meer vertellen 🙂

Visitekaartjes voor mijn blog. Lange tijd had ik ze gewoon niet bij me. Niet dat mensen daar naar vragen, maar ik vind het leuk om ze ergens achter te laten. Tussen een boek uit de bib, tussen de rekken in de supermarkt of gewoon op de trein. Het idee alleen al dat een onbekende dan plots mijn IG of blog ontdekt maakt me al blij.

Processed with Rookie Cam

Een flesje drinken. Ik moet toegeven dat ik veel te weinig drink. Met mijn koffie er bij kom ik misschien net aan de aanbevolen hoeveelheid per dag, maar koffie.. Iedereen weet dat je dat eigenlijk niet mag meetellen he. Recent dronk ik alle frisdrank in mijn koelkast en voorraadkast op en nu probeer ik enkel nog water te drinken. Een flesje in mijn handtas is gemakkelijk om on the go snel een sipje te nemen in plaats van een koffie of thee of smoothie te “moeten” kopen. Je wil niet weten hoeveel geld ik daar al aan uit gaf. Oh boy!

Een deodorant. Tja dames (en heren), waarom heb je deodorant bij. Snel eens spuiten voor en na het werk, alvorens ergens binnen te gaan of na een sprintje naar de trein. We doen het allemaal, niet? En als laatste mijn paraplu. Een klein en compact modelletje dat niet veel plaats inneemt. Steeds bij de hand.. Behalve als het regent. Slim Naomi, slim! 

Oh, en niet op de foto maar wel altijd bij de hand: mijn huis en fietssleutel. Zo nu en dan steek ik hem blindelings in mijn jaszak, maar dat mag ik echt niet doen. De paniekaanvallen die ik daardoor al kreeg is gewoon niet meer bij te houden. Gisteren nog was ik er van overtuigd dat ik mezelf had buitengesloten. Bleken ze in de zak van mijn cardigan te zitten. Het angstzweet brak me al langs alle kanten uit. 

    

En dan de totebag zelf. Ik zeefdrukte – met toesteming – Eva haar ontwerp op een simpele totebag. IN HET GOUD! IN HET GOUD ZEG IK U! Als ik de tijd kon terugdraaien dan filmde ik mijn gezichtsuitdrukking nadat ik zag dat het gelukt was, oscarwaardig zeg ik u! Oprechter dan een klein kind dat te horen krijgt een show van Samson & Gert te hebben gewonnen.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterestBloglovin’

Wat zit er in jullie handtas? En moeten jullie die ook wekelijks uitkuisen omdat er gewoon téveel inzit dat er niet in thuishoort? Bij mij zijn dat dan gebruikte zakdoekjes, snoeppapiertjes of reclamefoldertjes die ik in mijn handen gestopt kreeg.

11 thoughts on “What’s in my totebag

  1. Ooh, ik vind dit soort artikels altijd top! Mooie totebag heb je ook. Ik vergeet mijn paraplu ook telkens mee te nemen als het gaat regenen :p .

    Like

  2. Ik vind dit zo leuk om te zien altijd. Als ik mijn tas zou leeg kieperen gaat er denk ik echt veel rommel uit komen: zakdoekjes, snoepjes, haarspeldjes en rekjes, …
    Dat van die visitekaartjes achterlaten vind ik trouwens wel echt leuk haha, vooral omdat je echt geen idee hebt wie het zal vinden!

    Like

  3. Dat idee van visitekaartjes op random plekken achterlaten zodat eender wie jouw plekjes op het internet kan ontdekken, spreekt mij enorm hard aan haha! Echt fantastisch idee 😀 Jup een snack zit er bij mij ook altijd in! En kauwgom 😉

    Like

Geef een reactie

