Februari. Hell yeah. De eerste van een nieuwe maand en niet zomaar een maand. Het is er eentje van “een nieuw begin” en van terug naar de schoolbanken. What whut?!

Vorige week schreef ik al dat ik dit jaar graag een opleiding visagie wou volgen. Het lijkt me gemakkelijker om dat tot een goed einde te brengen dan om voor een rijbewijs te gaan. En toevallig vond ik een betaalbare opleiding in Gent waar je in februari aan kan beginnen. Direct al één voornemen dat ik van mijn lijst kan schrappen. Of toch half. Eerst zien of het me bevalt. Veel kan ik er nog niet over zeggen, maar woensdag heb ik mijn eerste les en eens ik er een aantal achter de rug heb breng ik wel weer eens verslag uit. Ik beloof het.

In de tussentijd kocht ik lippenstift en lipprimer. Deze komen van de H&M, een winkel waar ik niet direct make-up zou kopen, maar ik had al eventjes een cadeaubon liggen. Ideaal om dan eens nieuwe dingen te testen.

Het is mijn eerste primer ooit en hiervoor gebruikte ik steeds lippenbalsem. Dat deed het ook goed, maar toch was ik eens benieuwd of een primer nu zoveel beter was. De vorm ziet er uit als een witte lippenstift maar dan minder “smeerbaar”. Eerlijk, ik had me iets meer balsem-achtigs ingebeeld. Maar dat terzijde. Hij legt een laagje zodat de lippenstift die er boven komt niet in de groeven van je lippen kruip.

De lippenstift kreeg de naam Vanitas – Latijn voor ijdelheid en leegheid, euh – en valt met zijn donker rode kleur perfect binnen het kleurenpalet van mijn andere lippenstiften. Voor mij geen pastelkleuren of barbieroze alstublieft. En ook felrood zal je me niet snel zien kopen. Nee, geef mij maar donkere rood- en bruintinten. Dramatisch? Ik zie er dan ook niet echt uit als sneeuwwitje hé. Ik beschouw ze als “de pastel- en nudetinten voor de gekleurde medemens”. Maar to zover over de kleur.


   

In de winkel teste ik hem – samen met duizend andere kleuren – eerst even op mijn hand. Hoewel dit zeker geen slecht idee is blijft het natuurlijk altijd een beetje gokken of de kleur ook genoeg dekking geeft. Zo los op mijn lippen ben ik er niet zo een fan van – hij is mat en dat voelt altijd wat stugger aan op de lippen- maar met de primer (of lippenbalsem) onder is hij al heel wat vlotter smeerbaar én voller van kleur. Enige nadeel: als je lippen niet vrij zijn van velletjes dan zie je wel wat kleurverschil.


 Of het een geslaagde aankoop was? Tochwel, tochwel. Misschien haal ik er zelfs nog enkele kleurtjes bij.

En goed nieuws: H&M komt – net als bij de kledij – ook met een conscious gamma voor hun beautyproducten. Ik ben alvast benieuwd.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterest

Ps: Test make-up in de winkel altijd eens uit. Maak een kleine swatch (op je hand) om te kijken of de kleur niet alleen overeen komt met de kleur op het doosje, maar ook om te kijken of de kleur goed samengaat met jouw huidkleur. De lippenstiften die ik kocht is hier te koop of in een H&M met beauty-assortiment in je buurt.

Een gedachte over “Vanitas – matte lipstick H&M

Geef een reactie

