De titel zegt het: dingen die ik graag zou doen alvorens ik 25 kaarsen mag uitblazen. Het concept op zich is niet nieuw en ik beken, ik liet me heel erg inspireren door Ines haar lijstje. Wie wil kan dat hier lezen en volgen. Soms ook op haar instagram. En sowieso een leuke blog om in het oog te houden.

Maar terug naar mijn eigen lijstje en de beweegreden. Ze zeggen – ja ze zeggen zoveel – dat je op je 25jaar in een soort van quarterlife crisis komt en dat je dan op reis moet. Of dat nu om een gebroken hart gaat, een ontslag op je werk of omdat je jezelf wil tegenkomen aan de andere kant van de wereld. Neem nu Eva Daeleman, zij trok vorig jaar helemaal alleen naar Azië en ze is lang niet de enige: Kenny trok zes maanden rond in Azië, Tess zit er nog steeds en Marijs verblijft momenteel in Australië.
Ook ik zou de wereld willen zien, maar mijn schoenen zijn niet stout genoeg, mijn doen en laten niet impulsief genoeg en vooral wat moet ik al die tijd met Lowie doen?


Nee, ik blijf nog eventjes hier in ons gekke Belgenlandje en probeer eerst nog wat centjes te sparen alvorens lekker yolo de halve wereld achter me te laten en er op uit te trekken. In de tussentijd lees ik wel ‘Factor 25’ – het boek van Eva Daeleman – en ween ik nog wat in een hoekje omdat snotneuzen als Bieber en zelfs onze eigen Vlaamse Emma Bale al veel meer verwezenlijkt hebben in hun leven dan ikzelf. Tijd dus om eens actief mijn armen uit de mouwen te steken.

1 2 3 én actie:

  1. (Vaker) zelf koekjes bakken: een voornemen dat ik al lang heb, maar er schuilt geen keukenprinses in mij. Gelukkig kreeg ik voor mijn nieuwjaar van mijn tante en peter een koekjesmix van de Hema. Eco-friendly people, hold your horses. De mix zit in een glazen pot die perfect weer te gebruiken is voor iets anders. Daarnaast ben ik blij dat vele andere bloggers wel keukenprinsessen zijn en hun ervaringen en probeersels maar al te graag delen. Om zeker ooit te proberen: de koekjes van ‘Eva Mouton, die zelfs Bert lust’. Nom nom nom, of dat hoop ik toch. 
  2. Consuminderen: Hoewel zowat al onze pasta in glazen potten zit, en wij groenten zoveel mogelijk in bulk kopen, moet ik hierover nog heel wat opzoeken. Want ja, die pasta die kopen wij tot nu wel nog steeds in verpakking in de supermarkt, alvorens die in een pot te steken. En die groenten vliegen ook nog steeds in een plastic zakje – want zo vraagt diezelfde supermarkt dat – alvorens ze in onze koelkast belanden. Maar we zijn 2016, ze smijten naar je hoofd met tips en trics om minder verpakking te gebruiken en kleine supermarktjes – zoals Ohne en de Be-o-markt – schieten als paddestoelen uit de grond. Komt wel goed. Komt wel goed.
  3. Een sport vinden die bij me past: Wie me kent weet dat ik niet de breedste van de klas ben en al helemaal niet veel spieren heb. Onder lichte dwang van het lief wil ik daar nu wel eens verandering in brengen. Misschien dat mensen me dan wel gaan geloven als ik zeg dat ik er 24 ben. Misschien dat mijn sterke rechtste hen dan wel overtuigd om me op festivals pintjes te geven. Wie weet, wie weet. Ik probeerde al reeds crossfit en kocht al een volledige loopoutfit, maar helaas toch niet helemaal voor mij. Hetzelfde met bolderen. Next on: yoga. Iemand tips?!
  4. Vijf al reeds gekochte boeken eindelijk uitlezen: Een vreselijke kwaal waar ik wel eens last van heb, is dat ik een boek begin, maar niet uitlees. Ik hoor het jullie al denken: “WHYYY?”, wel omdat ze me na een tijdje toch niet zo kunnen bekoren dan de achterflap dat in de winkel deed. Ik ben dan plots niet meer nieuwsgierig naar het einde en hopla, ze vliegen weer in in het boekenrek.  
  5. ‘Shoot’ lezen en opnieuw wat meer fotograferen: Shoot is naast een mooi boek ook een handig boekje om je gekochte spiegelreflex wat beter te leren kennen. Geen technisch gezever, maar mensentaal en mooie plaatjes. Daarnaast heeft de schrijfster van het boek – Anki Wijnen – ook een prachtige blog Ziverblauw: een interieurblog waarbij het water me in de mond komt te staan en mijn hart gaat smelten. Oordeel vooral zelf.  
  6. Een soloreisje maken: Dit hoeft niet ver of niet lang te duren. Voor mij geen ambitieuze plannen zoals het avontuur waar Kay Snels – #teachmewhatever – in 2014 blind aan begon. Maar laat mij maar eens gaan uitwaaien in een middelgrote stad (ver) weg van al het gekende. Logeren in een hostel, bij een gastgezin of toch gewoon lekker fancy een hotelkamer voor mezelf. Ik zie wel hoe alles uitdraait.
  7. Avondschool starten: Ik heb mijn oog laten vallen op een opleiding visagie. “Whaaa gij? Serieus?” Ik hoor het jullie al lachen, ik zie jullie al over de grond rollen en vooral afvragen WAAROM TOCH? Awel, waarom niet? Later kom ik hier nog wel op terug. Ik ben druk bezig met dit op poten te zetten. Alweer; to be continued…
  8. Drie keer een snailmail brief schrijven: Iedereen had vroeger wel eens een pennenvriendje of vriendinnetje? Wel, snailmail is niet veel meer dan dat. Alleen versier je je brieven, steek je er een extraatje bij én last but not least verstuur je ze met de post. Zo met een postzegel er op en al. Wil iemand mijn pennenvriendje worden? Ook na die drie keer kunnen we best vrienden blijven…  
  9. Een nieuwe tattoo laten zetten: Misschien zagen jullie onlangs op instagram iets voorbij komen, misschien ook niet. Maar feit is dat ik bezig ben om een gekocht ontwerp te laten vereeuwigen op mijn lichaam. Het is momenteel nog een kleine zoektocht naar de perfecte tattoo artist, maar stilaan heb ik iemand op het oog. Wie en waar dat hou ik nog eventjes geheim. Maar eens het af is en voor eeuwig op mijn lichaam staat spam ik wel al mijn sociale media vol 🙂 I’ll keep you posted!  
  10. Opnieuw beginnen naaien en stikken: Ik zeg het al langer, dat ik terug iets een naaimachine wil kopen en spulletjes wil maken. Alleen ben ik een mooi voorbeeld van iemand die dingen op de lange baan schuift. Hoewel je voor een kleine €100 al een machine hebt, wil ik niet de eerste de beste machine kopen. Tegelijk hoef ik ook geen professionele machine. Toch kocht ik er nog steeds geen. Daar wil ik de komende tijd graag wel wat verandering in brengen.  

En dat laatste naast avondschool, snailmail, boeken lezen, een sportieve hobby vinden en hier de boel draaiende houden.. Druk druk druk. Als ik het allemaal niet meer zie zitten kan ik nog steeds mijn boeltje hier opblazen en gaan backpacken in Azië, of Zuid-Amerika of Alaska. Een beetje Into The Wild gaan naspelen, en proberen om niet de foute bessen te eten. Maar beginnen doe ik met koekjes bakken. Toedels!

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterest – Bloglovin’

10 gedachten over “To do before 25

  1. Fantastisch! Die doelen lijken me zeker haalbaar 🙂 Voor yoga heb ik wel wat tips, aangezien ik er zelf ook al een tijdje mee bezig ben. Meestal wel sporadisch, maar wil het zeker vaker doen. Ik ben begonnen met wat lessen te nemen, maar vond dat altijd zo’n gedoe. Nu doe ik gewoon yoga in mijn woonkamer. Youtube staat vol filmpjes, maar ik zweer bij de 30 day challenge van Adrienne. =)

    Like

  2. Oh, dat is er al een heel jaar aan de hand, die quarterlife-crisis 😉 Het boek van Eva Daeleman staat ook nog op mijn to-read lijstje 😀

    Fijn om enkele van je doelen te lezen, hopelijk slaag je erin zoveel mogelijk waar te maken! 😉

    Like

  3. boeken niet uitlezen is hier echt een not done…als ik boeken koop zijn ze binnen de week uitgelezen meestal, boeken van de bib doe ik soms wel terug zonder het volledig uitgelezen te hebben maar als je koopt is het om te houden en lezen…vanaf begin dit jaar al een hoop gelezen trouwens…HP-reeks, 50 shades reeks, Twillight reeks, de selectie reeks, Nu even boeken van de bib en dan eragonreeks en Lotr lenen bij de schoonmoeder^^
    naaien en koken doe ik bijna elke dag
    reizen ben ik niet zo voor, maar met mijn zoons en vriend is het super leuk
    ik heb vooral een crisis doordat alle andere 27jarigen in mijn omgeving een super leuke job hebben, dit kunnen combineren met een fit lichaam en een leuk gezin… ik heb alleen het laatste…geen job, geen fit lichaam…aan het lichaam werk ik (moet nu nog een sport vinden en dan ben ik super bezig) en dan een job is het grootste probleem…waar vind je er eentje dat leuk is, mijn intresse heeft (koken of naaien) en mij genoeg sociaal contact geeft…en niet voor een hongerloon want dan blijf ik liever thuis (en neen ik trek niets van de overheid;) )

    snailmail daar kan ik je bij helpen: op FB zijn er groepen die dit doen
    avondschool doe ik zelf ook al maar dan voor patronen te tekenen zodat ik zelfstandig kan naaien en geen boeken meer nodig heb… of toch minder 😉

    Groetjes en hopelijk mogen er een heel deel van jou doelen uitkomn

    Liked by 1 persoon

  4. Als sport kan ik je Pilates aanraden. Ik haat sporten maar dit vind ik zo leuk. Ik noem Pilates het vermoeiendere zusje van Yoga. Het werkt relaxend maar na een uurtje ben je kapot.
    De snailmail heb ik al op enkele blogs gelezen en dit lijkt mij zo leuk om te doen. Wil jij mijn penvriendje zijn? 😉

    Like

  5. Hele herkenbare dingen zeg! Vooral het naaien, dat wil ik zo graag nog een keer echt goed leren! Ik ben alleen al 25, dus voor mn 25e gaat niet meer lukken haha. Maar het zijn wel dingen die ik graag zou doen dit jaar! 🙂

    Veel succes! XX

    Like

  6. Aah wat een superleuke doelen! Ik ga er een paar van je overnemen 🙂 Ik wil ook al een tijdje met yoga beginnen, maar ben niet verder gekomen dan zittend een eerste filmpje bekijken op mijn slaapkamer. Er is dus nog verbetering mogelijk.. Ouderwets schrijven hou ik ook van, dus als het je leuk lijkt een snailmailer uit Nederland the hebben *raises hand* dan hebben we beiden ook al een puntje afgestreept 😉

    Like

Geef een reactie

