Personal

Instagram tag: Tempspournous

Hoi.
Vorige week kreeg ik van Hanne de vraag of ik een Instagramtag wou doen. Kort samengevat: ze vroeg me om enkele specifieke foto’s van onder het stof te halen. Hier lezen jullie welke. Eigenlijk is dit specifiek voor het voorbije jaar – 2015 – maar omdat we nu toch al goed aan 2016 begonnen zijn, veralgemeen ik het een beetje. #SorryNotSorry.
De allerlaatst geplaatste foto op Instagram.
  Koffie met Maria-Laura. Iets wat we (proberen ) wekelijks doen. Ik gok dat we zowat elke hippe koffiebar in Gent al deden. En nu blijven we eventjes hier – peaberry – plakken. Want he lekker en leuk en nog leuker interieur… 

Jouw eerste foto van 2015 (en van 2016).   Een armbandje dat ik kreeg van mijn zus. Het was een nieuwjaarsgeschenkje. Helaas sneuvelde het doorheen het jaar. Lieve Lowie bleef er in haken met zijn nagels en nog voor ik “pastochop” kon uitkramen was het al kapot. Helaas pindakaas. Sorry zus.

In 2016 postte ik eigenlijk als eerst een simpel “Happy 2016”, maar later verwijderde ik die post. De eerst volgende is da deze foto van mijn slaapkamer. De comment er onder: “what time is it? pussy o’clock.” Intusen hangt de klok in de eetkamer.
De allerleukste foto van het voorbije jaar.  

 Voor 2015 kies ik deze foto van Lowie op de rug van mijn vriend. Onze kat kan geen kunstjes, maar hij kan na lang oefenen we al op je rug liggen. Hoera! Waar blijft dat mijlpalen-invulboekje?

Voor 2016 kies ik de selfie waar ik Freddie – mijn onesie – aanheb. Omdat het kan.
Van welke foto krijg je instant heimwee? Deze expres vage foto van een sfeervol verlichtte foodhal in Berlijn. Ik ging er in maart heen met mijn vriend en hoewel ik niet verliefd werd op de stad – don’t shoot me – werd ik dat wel op het concept Food Trucks. Nog meer dan dat ik het al was.
Wat was het lekkerste gerecht dat je postte? Ik ben niet zo een keukenprinses. Meer dan een ontbijt zal je me zelfdenkende trots zien posten. Maar over deze kom sangria waren menig mensen wel enthousiast. En laat er daar nu naast liters alcohol nu ook nog eens zelf gesneden fruit inzitten. Gerechtje pretty much? Whatever.
Welke foto kreeg de meeste likes? 
Deze! Begin augustus ging ik voor het eerst binnen bij La Fille d’o en dat was direct liefde op het eerste gezicht. Deze bikini kocht ik niet, maar ik poseerde er wel mee voor de lens. Weetje: diezelfde dag liet ik ook een tattoeage zetten. Hihi.
 


Wat is de leukste foto dat je postte van een huisdier?
   Sorry, ik kon niet kiezen. Wie aandachtig door mijn feed scrolt merkt op dat ik beide foto’s op andere dagen postte. In werkelijkheid nam ik ze op elke seconden van elkaar. Ik lig er nog steeds mee in een deuk.
Welke bewerkingsapp en/of filter gebruik je het vaakst?
Hoewel velen fan zijn van VSCO gebruik ik altijd Rookieapp. Een (denk ik) gelijkaardige app waarbij ik steevast voor de filter Soft kies. Soms doe ik nog een kleine aanpassing aan de belichting of het aan de kadrering, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Zo dat geheim weten jullie dan ook weer.
Jouw top drie gebruikte hashtags.
Haha. Euh de hashtag #catstagram en #Lowiekatorz_ zijn onherroepelijk met elkaar verbonden. Daarnaast zet ik sinds de geboorte van mijn blog ook steevast #tempspournousblog na elke foto. Als laatste moet dat #selfie zijn. Ik ga mezelf hier niet kronen tot selfiequeen van het jaar, maar een goeie dag, outfit of mooie paskamer tijdens het shoppen kan je moeilijk niet delen. Toch? Nee? Oke, ik kruip wel weer in mijn hoekje.
Je drie favoriete accounts.

Hmm. Moeilijk, want ik volg er heel wat. Maar ik som er enkele op waar ik momenteel erg veel voldoening uit haal. Als eerste kies ik voor Ugly Belgian Houses, gevolgd door Dress Your Life en Mieke. De eerste verklaart zichzelf wel denk ik. De andere twee zijn een mooi voorbeeld van hoe je je ook ecologsich kan kleden zonder er als een hippie uit te zien. Het eerste account koppelt er een fijne blog aan, het andere is het account van een Gentse kledingwinkel. Zeker eens checken.

Hehe, een hele boterham. Mijn duim doet nog pijn van al dat scrollen bij het terugzien van sommige foto’s moest ik spontaan lachen – ik post echt maar de helft van mijn foto’s op instagram én met een reden. Ieder diertje zijn pleziertje he. Dat is wat mijn mama altijd zegt. Zo, op naar zondag, maar eerst nog wat genieten van de andere dagen.

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterest

PS: Jullie merkten vast op dat sommige foto’s in landscape gepost werken en opvallend veel witruimte hebben. Dit omdat je op instagram lang tijd enkel in square kon posten en ik dat nu wou. Nu je wel ook in landscape of portrait kon posten ben ik overgeschakeld naar square. Kwestie van averechts te doen hé. Niets meer dan dat. 

One thought on “Instagram tag: Tempspournous

  1. Pingback: Insta-recap #8 – TEMPS POUR NOUS

Geef een reactie

