Beauty

January means sales 

Januari is basically soldenmaand. Haters gonna hate, maar lovers gonna love. En ik, ik zit zo ergens tussenin. 

Zoals ik al zei werk ik in een kledingwinkel. Het leuke daaraan is, is dat je al lang op voorhand kan kijken (en checken) om die net te dure/niet levensnoodzakelijke stuks op de juiste moment op de kop te tikken.

Het mindere aan werken in de retail is dat veel mensen graaien om net datzelfde stuk als jou als eerste te kunnen onderscheppen. Maar dat is maar enkele dagen zo en de rest van de maand merk je niet meer dat er solden zijn. Tenzij dan aan de typische soldenshoppers. Die haal je er zo uit (en stiekem ben ik soms ook een héél klein beetje zo).

Voorbije week had ik een dagje vrij en ging ik eens langs de winkelstraten om “mijn slag te slaan”. Gelukkig was het druilerig weer en waren er maar weinig mensen op de been. Ik liep hier en daar eens doelloos binnen, vroeg me af of ik een nieuwe rok, nóg een sjaal of dat ene paar schoenen waar -50% op hing zou buit maken, maar niets kon me echt bekoren en mijn portemonnee bleef wijselijk dicht.

Maar eens in de &Other Stories plopte er iets mijn hoofd, mijn gezond verstand verdween als sneeuw voor de zon en oeps… “Oh kijk zeep en handcreme en bodylotion en oh, alles aan -50%” I WAS LOST! Een vogel voor kat. Maar soms mag dat eens.

Ik kocht zowel de bodylotion als de soufflé, zowel de douchezeep als de handzeep én de handcreme. Alles van de Belleville Bakery-lijn: Tangy lemon juice melting into creamy vanilla. Daar zwichten jullie toch ook voor? Nee? Oke dan zijn we geen vriendjes meer. Verder kocht ik ook nog twee verschillende geuren bodymist. JHelaas vond ik deze niet meer in het  Belleville Bakery assortiment dus koos ik voor Fig Fiction (de naam zegt het zelf) en  Steel Garden; gho ja, “bloemengeur?!” Natuurlijk niet om bovenop de andere geuren te sprayen, maar na een smeersessie met een neutrale bodylotion zijn deze echt perfect.

Je leest het. Ik ben niet zo een pro in beautyblogpost en je zal ze hier ook niet wekelijks lezen. Maar over deze aankoop was ik – al dan niet impulsief – zo enthousiast en sharing is caring zeggen ze. Et voila.

Alles kreeg een mooi plaatsje in de badkamerkast, op de lavabo en op de badrand. Ik weet al hoe mijn (post)douchemomenten er de komende tijd zullen uitzien. Nu geraak ik nooit meer op tijd de deur uit. Vergeef me!!

Liefs, Naomi

Kochten jullie al iets in de solden? Of zij jullie het type shoppers dat de solden liever links laat liggen? Ik geef jullie geen ongelijk. 

6 thoughts on “January means sales 

  1. Ik maakte voor de zomer mijn hele kleerkast schoon. Het gevolg: driekwart van de kledij vloog eruit. En dus ben ik nu weer aan het aanvullen (al raakt ze nu ook alweer aardig vol hoor *kuch*). Kledij die ik anders te duur vind, kan soms heel wat goedkoper zijn in de solden. Dus ik ben wel pro :-). Vooral lingerie tijdens de solden is altijd een goed idee. Ik hou wel van merken in dat geval, gewoon omdat ze beter zijn. Geen beha’s van de gewone winkels voor mij, liever eentje van Marie-Jo of Sapph die goede ondersteuning geeft en van goede kwaliteit is. Eentje kost algauw 69 euro, in de solden gaat daar dan wat af. Da’s altijd mooi meegenomen en beha’s heb je – soms helaas – altijd nodig. Maar dat geldt evengoed voor dat mooie lederachtig kleedje dat eerst 79 euro was, maar nu nog maar iets van een 50 euro. Soms moet je eens denken aan je portemonnee en dan pas aan je kleerkast, dan zijn solden wel handig. Maar in die eerste dagen zie je me er niet! Gekkenhuis! Dus respect voor jou en je collega’s 😉

    Groetjes!
    Eva

    Liked by 1 persoon

    • inderdaad, ook ik kocht “die net te dure winterjas” aan -50% en dan ineens nog een sjaal ook. Je zal me nooit echt in de eerste drukte spotten, maar zoals ik schreef, gewoon een dagje afwachten dat het al wat kalmer is. Oke ik moet wel toegeven dat ik die jas en sjaal op mijn eigen werk kocht en ze dus ook asap kon afrekenen als er een kaartje aan hing. Maar wat mensen beweegt om direct de eerste soldendag met 20 te staan aanschuiven aan de paskamer en daarna de kassa.. Het blijft me een raadsel.

      Like

  2. Pingback: Insta-recap #6  | TEMPS POUR NOUS

  3. Ik had mezelf beloofd niets te kopen in Januari… Maar als je dan van die leuke spullen ziet aan -50% kan je dat toch niet laten liggen? Bovendien doen m’n studeerpauzes m’n portefeuille ook geen deugd… Oeps 🙂

    Like

Geef een reactie

