Personal

Liebster Award

Mijn blog werd eind december door Thaïsa en Maxime – van Mademoisellette – genomineerd voor de Liebster Award. Een kleine virtuele award voor kleine/beginnende bloggers. Geen gouden beker om op mijn onbestaande schouw te zetten, wel een leuke erkenning dat ook mensen die me niet persoonlijk kennen mijn blog weten te appreciëren. Ik kon mijn digitaal-jaar niet beter beëindigen!

Samen met de erkenning krijg je ook een vragenlijst toegestuurd. “Oh nee”, spookte het door mijn hoofd. Ik deed er onlangs nog maar eentje. Maar het zijn gelukkig, voor jullie, allemaal andere vragen. Let’s do this shit!

 

Waar is jouw ‘happy place’?
Ik vrees dat ik deze antwoord heel erg cliché ga moeten beantwoorden: in mijn zetel, samen met het lief onder een dekentje. Ik ben een sucker voor dekentjes. Zelfs in de zomer. Ofwel door de week op café (omdat het kan) met een lekker glas wijn en olijven. Een mooi voordeel van jong zijn en in een stad wonen. En dan verwonderd zijn dat mijn spaarrekening niet veel voorstelt. Yolo (ook al is dat zo 2014)

Als je een heel jaar lang maar één drankje mocht drinken, wat zou dat zijn? (Je wordt sowieso vrijgesteld van kater en caffeïne-overdosis)
WIJN. Een glaasje wit & je hoort me niet meer. Tenzij het is om een nieuw glas te vragen. Een beetje zoals een klein kind een papfles geven. Of een tutter. Krijg ik dat nu ook toegestuurd – wijn he? Of zit dat niet in het pakket inbegrepen?


Wat inspireert jou om te schrijven?
Deze is wat moeilijker. Ik heb altijd wel graag geschreven. Vroeger waren het kleine verhaaltjes – vooral voor schoolopdrachten. Later gedichten en dagboeken. Vaak om typische puberkwalen van me af te schrijven. Een aantal jaar terug ben ik er vrij plots mee gestopt (want hé daar was twitter en de uitdaging om goede en kwade momenten in 140 karakters neer te pennen.) Maar vorig jaar begon het me te dagen om terug te schrijven. En na lang twijfelen ben ik dan een blog begonnen. Niets groots en enkel wat ik écht leuk vond. Een beetje een hobby om de dode momenten te vullen. And I have to say, het bevalt me wel. Dus wat inspireert er me; het leven. En als kind van een Generation Y is een blog een beetje het nieuwe dagboek, maar dan zonder een slotje dat eigenlijk met duizend en één sleutels open te krijgen is.

Wie zou je willen uitnodigen voor een tête à tête en waarom?
Met mijn lief. Maar daar heb ik quasi elke avond al een tête à tête mee. Dan kies ik maar voor Lena Dunham als het internationaal mag zijn. Een gezellige maar awkward tea for two over Girls. Nationaal kies ik graag voor Eva Mouton. Niet om over haar tekeningen te praten (dat doet ze vast al genoeg) maar om mijnen Lowie aan haar katten – Saga en Soso – voor te stellen. Zagen jullie deze aankomen? Oops. Maar seg Eva, bij deze… Als ik in de minuten ervoor niet in mijn broek plas van de zenuwen en bang om mijn mama begin te roepen.


Wat staat er bovenaan je bucket list om te doen in 2016?
Bucket lists, daar zeg je zo iets… Om te grappen zeg ik wel eens bij nieuwe dingen “weer iets van mijn bucket list”, maar in werkelijkheid heb ik er geen. Eind december schreef ik wel vijf voornemens neer, maar echt ultiem zijn ze nu ook weer niet. Jawel het laatste puntje – Dit is Belgisch – mooi uitwerken. En oh ja, ik had in 2016 graag Parijs nog eens bezocht. Zoals velen bezocht ik de Franse hoofdstad als uitstap op de middelbare school. Maar daarna kwam ik er niet meer. Een dagje gaan rondhangen in het Louvre of een boottocht op de Seine, wie wil er mee?

Stel: je hebt onbeperkt budget/mogelijkheden voor het schrijven van een droomblogpost. Waarover gaat deze droompost gaan en waarom kies je ervoor deze post te schrijven?
Reizen! No doubt! Helaas heb ik daar nu inderdaad het geld niet voor. En maandelijks een blogpost over mijn treinrit(ten) naar mijn ouders is nu ook niet echt om over naar huis te schrijven he. Maar als iemand mijn sugerdaddy wil zijn, steek je hand op en wees zeker niet te verlegen om me een ongelimiteerde bankkaart toe te schuiven.

Welk boek zou jij iedereen aanprijzen en waarom?
Harry Potter? Ik trek nog steeds grote ogen als leeftijdgenoten zeggen dat ze er nog nooit een boek van lazen. HALLOOO van welke planeet komen jullie?! En daarnaast leen ik met plezier mijn boek van Lena Dunham uit; Not that kind of girl, gewoon omdat het het laatste boek ik dat ik écht amusant vond om te lezen. Want als we eerlijk zijn herkent iedereen – van onze generatie – er zich in!


Als je ooit als dier zou mogen terug komen welk dier zou je dan zijn en hoe zou je leventje er dan uitzien?
EEN KAT. Hoe zalig is het leven van mijn kat wel niet. Dat krijgt eten, snoepjes, slaapt op ons bedje en krijgt aandacht wanneer het meneer uitkomt. Ook omdat ik wel eens zou willen weten wat al dat gemiauw wil zeggen. Want hoeveel snoepjes, aandacht of knuffels dat beestje ook krijgt, soms weet ik het echt niet meer. Als kat zou ik dan heerlijk niets doen. Af en toe zagen om buiten te mogen, maar niet als het regent of sneeuwt want brr.. Eigenlijk zou ik gewoon mijn eigen kat willen zijn.

Wat wil jij bereiken met jouw blog?
Het is gestart als een hobby, een bezigheid en dat wil ik graag ook zo houden. Schrijven over dingen waar ik echt over wil schrijven en niet “omdat het gevraagd wordt nadat een product werd toegestuurd”. Mensen een leuke leeservaring geven en daar af en toe een compliment over krijgen is voldoende. Interessante voorstellen sla ik zeker niet af, maar het hoeft hier geen zoveelste reviewhoekje van het wereld-wijde-web te worden.

Welke aspecten van de ‘blogwereld’ zou je liever anders zien?
“Hoe krijg ik meer lezers? Zal ik maar in het Engels gaan schrijven? Hoe groei ik snel en hoe krijgt Beyoncé mijn blog over haar nieuwe album binnen de week onder ogen?” Gek kom ik van bloggers als deze. Grappig: in hun bio staat dan te lezen dat het “maar” een hobby is en dat ze er in de eerste plaats gewoon plezier aan willen beleven. Wel, dat heb je net goed verpest voor jezelf! Go back to start & try again.


Zo dat was het. Bij deze nomineer ik  Hanne van HanneWhale en Ineke van Hush-e. Omdat jullie blog leuk geschreven is en me steeds blijft boeien.   Vragen stuur ik jullie door via e-mail (want ik moet er nog een dagje langer over nadenken). You go girls!

Liefs, Naomi

Volgen en delen kan mag moet:
InstagramFacebookTwitterPinterest

3 thoughts on “Liebster Award

  1. Zijt gij mijn long lost tweelingzus ofzo? :O Omg ik kreeg dezelfde vragen en onze antwoorden trekken gigantisch op elkaar 😀 Harry potter ❤ Reizen ❤ Ergens rustig zitten of op een terraske mee vrienden 😀 haha

    Like

  2. Pingback: Insta-recap #6  | TEMPS POUR NOUS

Geef een reactie

