Inspiration

Merry happy 

Over enkele dagen is het zover. KERSTMIS! En dan heb je twee soorten mensen. Zij die er het hele jaar naar uitkijken, also zij die liever kerstmis vieren dan hun eigen verjaardag. En dan heb je nog zij die vanaf half oktober liever een winterslaap houden en willen ontwaken als alle hectische eindejaarsfeesten, toeters en bellen door veilig opgeborgen zijn. Ik behoor tot de tweede soort. Maar zij eens serieus, komen jullie echt niet gek van al die kerstgekte, zelfs nog voor de Sint geweest is? 

Versta me niet verkeerd. Ik hou van het samen komen en het vieren. Maar ik walg van al de opzichtige versieringen en muziekjes die overal – en vooral in de winkelstraten – naar je hoofd worden gegooid. En net ik werk in de retail. Dé sector waar de hele maand december (en zelfs al vroeger) in het teken van de feestdagen staat.


Zilver, goud, rood, groen. Plots is het primaire kleurenpalet onbestaande en lijken enkel deze kleuren er nog om te doen. En terwijl mensen duchtig cadeautjes scoren voor hun geliefden, staat het winkelpersoneel al dan niet oprecht gelukkig mee te zingen op de tonen van Jingle Bells en All I Want For Christmas. De ene al wat toonvaster dan de andere, al daar durft Mariah er ook wel eens last van te hebben.

Bijna ging ik het hele kerstbloggen aan me voorbij laten gaan, maar dat vond ik net iets teveel van het goede. Uiteindelijk heb ik ook cadeautjes in te pakken en kaartjes te versturen. En laat cadeautjes inpakken en kaartjes maken nu net een van mijn specialiteiten zijn. Mijn Miranda zegt dat ook altijd. Naomi zegt ze, zoals gij cadeautjes kunt inpakken en kaartjes kunt maken, zo ja zo hè. Hihi.

Één iets heel belangrijk, ik wou niet dat het echt kerstkaarten zouden zijn. Eerst gebruikte ik al mijn door het jaar gekochte kaartjes – zo van die kaartjes die je altijd liever voor jezelf wil houden, maar wat ben je daar mee – daarna verviel ik al snel in mijn oude patroon, namelijk: het verscheuren van opgespaarde tijdschriften. Heu, wat? Welja, je kiest een mooie prent, bekijkt wel deeltje ervan bruikbaar is en hopla. Ik stempelde er nog een boodschap op en liet me gaan met Washi tape en hop. 100% zekerheid dat niemand anders jouw kerstkaart ook heeft. Elke kerstkaart is anders, elke kaart kreeg een eigen tekstje en mijn zondagnamiddag was weer gevuld. Benieuwd? Hieronder enkele foto’s.

  
 

Op mijn pinterest pinde ik de voorbije weken ook enkele gemakkelijke maar creatieve manieren om pakjes in pakken. Hier zijn er enkele.

tempspournousblog
  

Liefs en ook een heel erg fijne Kerstmis (vergeet niet om een plaatsje te laten voor de desserten)

Naomi

Behoren jullie tot de enthousiastelingen of tot de winterslaaphouders? 

Ps: de sfeerplaatjes en de cadeautjes zijn allen foto’s die ik vond op pinterest

4 thoughts on “Merry happy 

  1. I AM CRAZYYYY about christmas! Ik kan juist niet genoeg krijgen van al die kerstlichtjes, foute slingers, poffertjes en gluhwein op kerstmarkten, schaatsen, gezelligheid thuis aan het haardvuur… (misschien ook omdat ik op 22 december verjaar) Maar ik kom wel zot van de kerstliedjes in de winkels, dus jouw job zou ik in december niet willen doen haha 😀

    xo Charlotte – aliceroxy

    Liked by 1 persoon

    • Hier in ons huisje niets te kerstmisspirit. We zijn er beide niet aan. De kerstmarkt loop ik zo snel mogelijk door of ik maak een omweg om er niet langs te moeten. Echt. Bah al dat zeemzoet gedoe. Maar ik kan soms wel jaloers zijn op mensen die kerst leuk vinden. Echt. Zo u daar niet in opjagen enal. Keep goin’ babe. (En ik vink je verjaardag op mijn kalender)

      Like

  2. Pingback: Insta recap #3 | TEMPS POUR NOUS

Geef een reactie

