Ik zit in Amsterdam. Daarom vandaag en vrijdag geen nieuwe blogpost. Wie wil kan wel mijn avonturen volgen op instagram. In the meantime: hier enkele feiten over mezelf.

  1. Vroeger was mijn naam niets minder dan Uwimana. Oe-wie-ma-na.
  2. Komt omdat ik volbloed Rwandese ben. Hutsi of Tutsi zijn termen die me geen bal kunnen schelen.
  3. En geadopteerd op mijn twee jaar. Twee jaar en drie maand om precies te zijn.
  4. Mijn huisdieren (voor Lowie) kregen namen als Vogel, Poes Pongo en Dido – katten. Dodi was de hond (verwarring alom). Witje was een albinomuis. Ik weet het, weinig origineel.
  5. Ik werk bij Cos in Gent. Ik ben zo een meisje met “gewaden”. Al draag ik ook gewaden van andere winkels. Of sweatpants en een slobbertrui. Het hangt er van af in wat voor mood je treft.
  6. Mijn zweet ruikt naar koffie. Oke that’s a joke.
  7. Elke ochtend eet ik cornflakes. Behalve op zondag. Dan staan er koffiekoeken op de menu. Kan het nog meer cliché?
  8. Ik was jarenlang vegetariër. Niet uit geheel uit principe, maar omdat ik het echt niet graag at. Maar ik leer. Stap voor stap. Flexi-als-ik-zin-heb-tariër. Ik zal nooit een grote vleeseter worden.
  9. Ik heb een zwak voor eighties muziek zoals Fleetwood Mac en Paul Simon – CALL ME AL! 
  10. Ik ben nog nooit een Primark binnen geweest. Ik wil dat graag zo houden.
  11. Men durft mij wel eens 16-18jaar schatten – ik ben er 24. Dat belooft voor later.
  12. Hoewel ik al 5jaar in Gent woon durf ik er nog maar 2jaar rondfietsen. De tramsporen proberen me helaas nog dagelijks te vermoorden. Mijn knieën en hun ontelbare littekens zijn daar getuigen van.
  13. Ik keek nog nooit een volledige aflevering van Friend of Sex and the City. Ik vind Orange is the new black maar niets en keek nog nooit naar Game of Thrones. Niet één minuut. Oh, Britse humor skip ik ook. Idem met platte Amerikaanse (seks)humor zoals in American Pie. #sorrynotsorry.
  14. Het meest hilarische kledingstuk in mijn kast is mijn nude onderbroek. Helaas ben ik wat donkerder, maar zwart was er niet meer en ik had naadloos ondergoed nodig. Oeps. Winkels, doe er iets aan! Ik dank jullie!
  15. Hoewel ik mijn kat al twee jaar in leven hou, laat ik nog steeds cactussen sterven. Vraag me niet hoe dat komt. Waag het niet!
  16. Mijn vorige zonnebril liet zijn leven in de zee. Rip zonnebril op sterkte. Intussen heb ik een Whoopi Goldberg achtige. Of een Elthon Jonneke gelijk ze zeggen.
  17. Ik ben slecht in Frans. Mensen denken verkeerdelijk dat ik die taal goed onder de knie heb. Nee, met een rollende-R praten is niet gelijk aan goed zijn in Frans. Fanfreluche est une poupée, daarna ben ik niet meer mee. Sorry?!
  18. Ik woon in een peperkoekenhuisje. Maar de niet eetbare soort. Beter voor de lijn.
  19. Ik kijk minstens 2x per jaar naar alle films van Harry Potter. Ik zou ze eigenlijk elke week kunnen kijken. En ooit, ooit laat ik de “relieken des doods” vereeuwigen ergens mijn lichaam.
  20. Hoewel ik in het bezit ben van een strijkplank en strijkijzer, heb ik het afgelopen jaar maar 3-4keer gestreken. “Haardroger will do too?” Of euh “Gho, ik kan precies wel een nieuwe blouse gebruiken, al de andere zijn wat gekreukt”. And again, sorryyyyyy!

Liefs, Naomi

OUT TO LIVE. WILL BE BACK SOON. 

2 gedachten over “20 random facts about me

Geef een reactie

