Aanschouw. Aanschouw. Aanschouw. AANSCHOUW! Mijn bussinesskaartjes, zelfontworpen – en eindelijk in mijn bezit.


Ik bestelde ze na het lezen van Valerie haar blogpost: ze schreef dat ze er zelf ook ontworpen en besteld had. Enthousiast als ik was deed ik zelf wat opzoekwerk, waarna ik besloot er te bestellen bij vistaprint.

Ontwerpen deed ik al veel eerder. Ik wou namelijk dat ik bij de start van mijn blog al een aantal bij elkaar horende logo’s en huisstijlen had. Je hoeft daarvoor geen pro te zijn in photoshop of indesign (al kwam mijn kleine voorkennis hier wel van pas).
Hoe ga je te werk? Maak een template zodat je verschillende ontwerpen kan maken. Zoek naar een neutraal lettertype dat je niet na een maand al wil veranderen. En denk na over de compositie – ik hield het eenvoudig. Maak meerdere ontwerpen: verschuif je compositie eens naar boven of beneden, plaats alles in één hoek of ga voor een all-over effect. Maar vooral: keep it clean. Je kaartje moet de essentie vertellen – dat lees je ook in Valerie haar veel uitgebreidere blogpost – het mag je geen mokerslag in het gezicht geven.

Eens je dan je een definitief ontwerp hebt gekozen, kan je – op Vistaprint – je papiersoort kiezen, of het al dan niet tweezijdig geprint moet worden én je kan er een hoop andere accessoires bij kiezen – denk aan balpennen, muismatten, posters, postkaarten etc. Ik koos enkel voor het gratis kaarthoudertje. Als je er voor kiest een account aan te maken, kan je later nog steeds andere accessoires bijkopen.

Een kleine stap, maar geen onbelangrijke. Alle nodige info kort-maar-krachtig samen op één kaartje. Wil je er ook eentje?  Meet me, in real life. Geef me gerust ook jouw businesskaartje.

Liefs, Naomi

Geef een reactie

