Woensdag, het weekend is weer even ver weg als dat het nog in het verschiet ligt. Gelukkig was het niet zomaar een weekend, maar mijn birthdayweekend.


Vierentwintig regenachtige herfstseizoenen oud. Vierentwintig jaar dat ik – weersgebonden – liever in de zomer zou verjaren, maar dat maakte het niet minder plezant. Integendeel. Jarig zijn is zowaar nog leuker dan als kind op 6 december wakker worden en merken dat de Sint is langs geweest.

Alles begon vrijdag, de dag van mijn eigenlijke verjaardag. Ik begon de eerste helft van de dag door in mijn nieuwe lingeriesetje door het huis te paraderen, trok er later mijn onesie over en kreeg het ene bericht na het andere. Ja, verjaren is ook je gsm 2x per dag moeten opladen omdat notificaties je batterij leegzuigen. Apple, doe daar wat aan!

Later in de namiddag trotseerde ik ons heerlijk Belgisch regenweertje om met een vriendin koffie te gaan drinken, met het lief taart te gaan kopen en ik kreeg mijn eerste cadeau van de dag, van hem.



Een halsketting van WOLK: 3D geprinte  juweeltjes, geometrisch van vorm. En laat ik voor dat laatste nu net een zwak hebben. Een topcadeau van een toplief!

’s Avonds gingen we naar een kortfilm – One day my future will be your past – in het kader van Filmfestival Gent. We hebben ons suf gelachen omdat geen van ons de film begreep. Mopje van de avond: “drop nu een bom op de Vooruit en er wordt nooit meer kunst gemaakt.” Aka half artyfarty Gent was aanwezig en dat voelde je. Er werd nadien druk gefilosofeerd over de onderliggende betekenis van de film, op het absurde af. Maar wij trokken naar Balls x Glory. HONGER!

En wat smaakt er beter dan een gehaktbal, stoemp en een heerlijke saus bij zo een – vergeef me het woordgebruik – kutweertje? Awel, niets! Door de grote honger vergat ik zelf mijn gehaktbal vast te leggen op de gevoelige plaat. Maar ga vooral allemaal zelf eens een gehaktbal eten! Aanrader!


De volgende dag ben ik druk in de weer geweest om mijn peperkoeken huisje partyproof te maken. Chipsjes, drank en pizza, olé! Heerlijk gezelschap en later op de nacht trokken we naar Hindu Nights! A night to remember, voor wie niet al te zat was tenminste. Dansen tot de vroege uurtjes, meezingen met elk nummer en de volgende ochtend je hese stem en stinkende kledij als graadmeter gebruiken voor hoe hard je gefeest hebt. Ik kan je zeggen: HARD!


Danku allemaal voor de fijne wensen, het leuke gezelschap, de te gekke cadeautjes en het meer dan vette feestje! Jullie waren een fijne compagnie om in te vertoeven!

Liefs, Naomi

2 gedachten over “Birthdaygirl

  1. Pingback: MOEIDUNIE.  |

Geef een reactie

